Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Odetkać latem autostrady? Na świecie nikt nie dał rady

12 sierpnia 2014, 06:20
W ostatni weekend korki były na ponad 1 tys. km francuskich autostrad (sieć dróg szybkiego ruchu w tym kraju liczy 11,9 tys. km). Francuzi dzielą się na dwie grupy: „juilletistes” (to ci, którzy wybierają urlop w lipcu) i „aoutiens”, czyli zwolennicy urlopów w sierpniu. Co roku w szczycie korki po horyzony pojawiają się na autostradach łączących północną Francję (przede wszystkim Paryż) z wybrzeżem Morza Śródziemnego. Najgorszą sławę ma autostrada A10, którą można dojechać ze stolicy Francji do Bordeaux. W porównaniu z Polską różnica jest jednak taka, że kierowcy mają alternatywę w postaci kolejowych połączeń TGV. Przejechanie pociągiem 585 km pociągiem z Paryża do Bordeaux trwa 3 godz. 15 minut (ponad dwie godziny szybciej niż autem). Kolejki na bramkach rosną, mimo ich ciągłej rozbudowy. Na zdjęciu punkt poboru opłat na A61 w Tuluzie Żródło: AlNo, CC BY-SA 3.0
W ostatni weekend korki były na ponad 1 tys. km francuskich autostrad (sieć dróg szybkiego ruchu w tym kraju liczy 11,9 tys. km). Francuzi dzielą się na dwie grupy: „juilletistes” (to ci, którzy wybierają urlop w lipcu) i „aoutiens”, czyli zwolennicy urlopów w sierpniu. Co roku w szczycie korki po horyzony pojawiają się na autostradach łączących północną Francję (przede wszystkim Paryż) z wybrzeżem Morza Śródziemnego. Najgorszą sławę ma autostrada A10, którą można dojechać ze stolicy Francji do Bordeaux. W porównaniu z Polską różnica jest jednak taka, że kierowcy mają alternatywę w postaci kolejowych połączeń TGV. Przejechanie pociągiem 585 km pociągiem z Paryża do Bordeaux trwa 3 godz. 15 minut (ponad dwie godziny szybciej niż autem). Kolejki na bramkach rosną, mimo ich ciągłej rozbudowy. Na zdjęciu punkt poboru opłat na A61 w Tuluzie Żródło: AlNo, CC BY-SA 3.0 / Wikimedia Commons
Letnie korki na autostradach A1 i A4 doprowadzają kierowców do wściekłości i zapewne przyczynią się do wdrożenia w Polsce systemu bezbramkowego. Ale zatory na drogach szybkiego ruchu nie są wyłącznie polską specjalnością.

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
image for background

Przejdź do strony głównej