Zysk operacyjny wyniósł 20,68 mln zł wobec 27,27 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 434,37 mln zł w I kw. 2014 r. wobec 490,69 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2014 r. wyniosła 6,83 mln zł wobec 9,05 mln zł straty rok wcześniej.

RGU Netii spadła o 6 proc. na koniec marca 2014 r., wzrost o 5 proc. miał segment B2B

Reklama

Łączna liczba usług (RGU) Netii spadła o 6% r/r na koniec marca 2014 r., do ok. 2,48 mln. Względem końca ubiegłego roku odnotowano spadek o 2%. Liczba usług świadczonych w segmencie B2B natomiast wzrosła w I kw. br. o 5% r/r i wyniosła ponad 484 tys., podała spółka.

Liczba usług telewizyjnych na dzień 31 marca 2014 r. wyniosła 127 247, co stanowiło wzrost o 39% r/r i o 6% wobec poprzedniego kwartału, podano również w komunikacie.

"Na koniec marca 2014 r. liczba usług szerokopasmowych wyniosła 837 413, co stanowiło spadek o 1% z poziomu 848.909 na koniec 2013 r. W I kw. 2014 r. Netia przyłączyła netto 1.083 usługi szerokopasmowe we własnej sieci (wyłączając WiMAX Internet), odnotowując wzrost przez czwarty kwartał z rzędu. Na dzień 31 marca 2014 r. usługi dla 48% klientów usług szerokopasmowych świadczone były poprzez własną sieć dostępową Netii w porównaniu do 46% na 31 marca 2013 r." - czytamy dalej.

W I kw. 2014 r. Netia odnotowała łączny spadek liczby klientów usług głosowych o 37.793 w porównaniu do spadku netto o 30.655 w IV kw. 2013 r.

W sumie w I kw. 2014 r. Netia przyłączyła 9.608 usług netto we własnej sieci i odnotowała 58.502 odłączeń netto usług oferowanych na bazie dostępu regulowanego.

Netia S.A. to największy niezależny operator usług telefonii stacjonarnej w Polsce, a także dostawca usług dostępu do internetu.