Zysk operacyjny wyniósł 14,22 mln zł wobec 26,44 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 422,16 mln zł w II kw. 2014 r. wobec 477,49 mln zł rok wcześniej.

"Zmniejszenie przychodów było przede wszystkim spowodowane dalszym spadkiem liczby świadczonych usług (RGU) WLR i BSA oraz obniżek MTR-ów. Łączna liczba RGU wyniosła na koniec czerwca br. 2,424 mln (spadek o 2% kwartał-do-kwartału), przy czym liczba usług na sieci własnej po raz kolejny wzrosła, w II kw. o blisko 1%" - czytamy w komunikacie.

"Za sprawą wzrostu liczby usług świadczonych na własnych sieciach - zarówno w segmencie B2C, jak i B2B – spółce udało się utrzymać solidny poziom marży EBITDA w wysokości 29,6%. Skorygowany zysk EBITDA w II kw. br. wyniósł 125 mln zł ((spadek o 7% w porównaniu do I kw. 2014 r.)" - napisano także.

Reklama

W okresie I-II kw. 2014 r. spółka miała 19,25 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 21,73 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 856,53 mln zł w porównaniu z 968,18 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2014 r. wyniosła 19,21 mln zł wobec 18,31 mln zł straty rok wcześniej.

Netia S.A. to największy niezależny operator usług telefonii stacjonarnej w Polsce, a także dostawca usług dostępu do internetu.