"Z punktu widzenia rozpoznawalności marki, Alior ma zdecydowanie lepszą pozycję. Jesteśmy piątą marką na rynku, utrzymywanie marki Meritum Bank byłoby więc nierozsądne" - powiedział Skrok podczas konferencji prasowej.

Wiceprezes poinformował, że kilka dni temu bank złożył wniosek w sprawie połączenia do Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) i liczy, że w II kw. uzyska zgodę regulatora.

"Chcielibyśmy ten proces zamknąć w miarę szybko. Jeśli uzyskalibyśmy zgodę od KNF w czerwcu, to jest szansa, że nawet w trzecim kwartale udałoby nam się operacyjnie połączyć banki. Na pewno do końca roku chcemy to zrobić" - powiedział Skrok.

Bank szacuje, że synergie kosztowe i przychodowe wyniosą 36 mln zł w tym roku, a łączne synergie kosztowe i przychodowe związane z akwizycją Meritum Banku sięgną 198 mln zł.

Reklama

"Na razie jeszcze nie potrafię powiedzieć, jaka będzie skala redukcji zatrudnienia po połączeniu. Analizy robimy od dwóch tygodni, ale wkrótce będziemy mogli coś bliżej powiedzieć" - powiedział wiceprezes.

Alior Bank oczekuje, że dzięki fuzji zwiększy swoje udziały rynkowe do 3% i osiągnie 10-proc. wzrost portfela kredytowego. Połączony bank będzie miał prawie 3 mln klientów i duży potencjał do akwizycji nowych.

W ub. tygodniu Alior Bank zamknął transakcję nabycia 97,9% akcji Meritum Bank ICB (stanowiących 95,0% ogólnej liczby głosów) za 352,54 mln zł i ogłosił zamiar połączenia.

W październiku 2014 r. Alior Bank zawarł z Innova Financial Holdings S.à r.l, WCP Coöperatief U.A. i EBOR-em przedwstępną umowę nabycia 97,9% akcji Meritum Banku za 352,5 mln zł i umowę subskrypcji akcji nowej emisji akcji serii H skierowanej do Innovy i WCP Coöperatief. Zgodnie z umową objęcia akcji, cena emisyjna jednej akcji nowej emisji banku została ustalona na 73,30 zł.

Na początku grudnia akcjonariusze Alior Banku przyjęli uchwałę w sprawie warunkowego podwyższenia kapitału zakładowego.

Alior Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Bank zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r. Na dzień 30 września 2014 r. bank miał 2.473 tys. klientów, w tym 2.352 tys. klientów detalicznych i 121 tys. klientów biznesowych.

Meritum Bank ICB S.A., wcześniej Bank Współpracy Europejskiej S.A., działa na polskim rynku od połowy 1990 roku. Meritum Bank kieruje swoją ofertę do średniozamożnych klientów indywidualnych, mikro- i małych firm oraz osób prowadzących indywidualną działalność gospodarczą.