„Pierwszy motocykl marki LiveWire” zadebiutuje 8 lipca na Międzynarodowych Targach Motocyklowych, podała firma w poniedziałkowym oświadczeniu. Kultowy amerykański producent używa już marki LiveWire jako nazwy modelu swojego jedynego istniejącego motocykla elektrycznego, którego ceny zaczynają się od 29 799 dolarów. Jednak nowy produkt legendarnej marki motocyklowej jak na razie owiany jest tajemnicą. Rzeczniczka Harleya odmówiła podania szczegółów na temat nowego produktu LiveWire.

Dyrektor naczelny Jochen Zeitz, który w lutym objął stery producenta, obniżył koszty, wstrząsnął systemem zarządzania i zredukował portfolio produktów. Inwestuje więcej w podstawowy segment motocykli wagi ciężkiej Harleya, jednocześnie stawiając na elektryfikację. Zeitz, będąc członkiem zarządu Harleya, był orędownikiem oryginalnego motocykla LiveWire.

Reklama

LiveWire „planuje wprowadzać innowacje i rozwijać technologię, która będzie miała zastosowanie w motocyklach elektrycznych Harley-Davidson w przyszłości”, zapowiedział Zeitz w oświadczeniu.

Firma podała, że ​​nowa marka będzie początkowo koncentrować się na motocyklach miejskich, co oznacza, że ​​będą one mniejsze i lżejsze niż słynne krążowniki długodystansowe, które generują dużą część zysku Harleya.

Marka będzie miała „wirtualną siedzibę” w Dolinie Krzemowej, aby przyciągać talenty, z dodatkowym centrum w siedzibie firmy w Milwaukee.