Komisja Europejska zaproponowała w środę zmniejszenie o 30 proc. do 2030 r. emisji CO2 w nowych samochodach osobowych i dostawczych produkowanych w Europie. To część nowego pakietu nakierowanego na ochronę środowiska i wzrost konkurencyjności przemysłu samochodowego.

Od 1990 r. UE zdołała zmniejszyć swą całkowitą emisję CO2 o 23 proc. W tym samym czasie emisja CO2 z transportu samochodowego wzrosła o 20 proc.

Nowe standardy emisji, czyli zmniejszenie o 30 proc do 2030 r. w porównaniu z rokiem 2021, mają pomóc europejskim producentom samochodowym we wprowadzaniu innowacyjnych technologii i odzyskaniu zaufania klientów.

Wraz z propozycjami zwiększenia produkcji pojazdów o niskiej emisji, zwłaszcza elektrycznych, mają się też przyczynić do stopniowego odchodzenia od produkcji samochodów napędzanych tradycyjnymi paliwami.

>>> Polecamy: Produkcja niskoemisyjnych aut wzrośnie do 2035 roku do 30 proc.

Reklama