Pierwszy projekt to zakup 20 pociągów za kwotę całkowitą 285,2 mln euro. Dofinansowania wyniesie 185,5 mln euro. Pociągi te będą jeździć w składach TLK, na trasach Poznań-Warszawa, Warszawa-Działdowo, Bydgoszcz-Gdynia, Zawiercie-Katowice, Idzikowice-Psary, Szczecin-Poznań oraz Psary-Kraków.

Drugi projekt obejmuje modernizację 150 wagonów pasażerskich za 100,3 mln euro, przy dofinansowaniu wynoszącym 65,2 mln euro. Dzięki temu poprawa komfortu ma nastąpić na odcinku Przemyśl-Szczecin, obejmującym Rzeszów, Kraków, Katowice, Opole, Wrocław i Poznań.

– Są to ważne dla Polski i Europy inwestycje, które powinny zwiększyć konkurencyjność kolei transeuropejskich – zaznaczył komisarz ds. polityki regionalnej Johannes Hahn, który zatwierdził oba projekty. – Staną się one bardziej atrakcyjne dla biznesu i turystyki oraz przyczynią się do wzmocnienia polskiej gospodarki.

Dostawę 20 pociągów realizuje konsorcjum firm Stadler i Newag, natomiast modernizacja wagonów to zadanie konsorcjum w składzie Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego Mińsk Mazowiecki.

Reklama

>>> Czytaj też: PKP wyprzedaje nieruchomości. Rozmawia m.in. z Biedronką i Carrefourem