Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Prawie 60 km pod Alpami. Najdłuższy tunel kolejowy świata gotowy [ZDJĘCIA]

Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę
Przełęcz Św. Gotarda w południowo-wschodniej Szwajcarii to jedna z najbardziej znanych w Alpach. Dzisiaj można ją pokonać starą trasą sprzed ponad stu lat: mostami, serpentynami i tunelami, z których główny z 1881 r. ma 15 km długości. Nowy tunel Św. Gotarda będzie nawet w swoim najwyższym punkcie niżej o 600 metrów od starego, więc pociągi nie będą musiały pokonywać bardzo stromych odcinków toru i dzięki temu przyspieszą. Żeby uzasadnić gigantyczne koszty, inwestor podpiera się ekoargumentami. Pociągi jeżdżące tunelem Gotarda będą wyposażone w specjalne wagony przystosowane do przewozu ciężarówek, co ma zmniejszyć emisję spalin.
Przełęcz Św. Gotarda w południowo-wschodniej Szwajcarii to jedna z najbardziej znanych w Alpach. Dzisiaj można ją pokonać starą trasą sprzed ponad stu lat: mostami, serpentynami i tunelami, z których główny z 1881 r. ma 15 km długości. Nowy tunel Św. Gotarda będzie nawet w swoim najwyższym punkcie niżej o 600 metrów od starego, więc pociągi nie będą musiały pokonywać bardzo stromych odcinków toru i dzięki temu przyspieszą. Żeby uzasadnić gigantyczne koszty, inwestor podpiera się ekoargumentami. Pociągi jeżdżące tunelem Gotarda będą wyposażone w specjalne wagony przystosowane do przewozu ciężarówek, co ma zmniejszyć emisję spalin. / Media
Powstał kosztem prawie 10 mld franków. Tunel Św. Gotarda został przekazany Kolejom Szwajcarskim.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Reklama
Reklama
Reklama

Komentarze (14)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów .
  • pozdro
    2016-06-01 10:25
    Kiedy u nas taki tunel pod Rysami i Zakopanem, który sprawi, że z Krakowa do Bratislawy czas przejazdu będzie 1h 30min. Z Warszawy 3h 30 min (+1h na węgry/ +30min wiedeń). Najważniejszy szlak cargo europy środkowo wschodniej z portami Grański i Elbląg?
    12
    pokażukryj odpowiedzi (3)
    zgłoś
  • Michel
    2016-06-01 10:49
    Mają rozmach Szwajcarzy, pogratulować. Chociaż czy efekt jest wart poniesionego nakładu? Kwestia dyskusyjna
    27
    pokażukryj odpowiedzi (1)
    zgłoś
  • ddd
    2016-06-01 14:39
    Że niby Sw. Gottarda w lewicowej, islamskiej Europie?
    13
    pokażukryj odpowiedzi (1)
    zgłoś
  • Qbq
    2016-06-01 14:56
    Szwajcaria nie jest ani lewicowa ani tym bardziej islamska. To jedno z najbardziej konserwatywnych i restrykcyjnych panstw w Europie
    1
    zgłoś
  • StAAbrA
    2016-06-01 17:08
    W razie wojny nuklearnej , albo innego kataklizmu , Helweci - co do jednego - mają lokum . Na lata . A Polacy ? - jak zwykle , z gołą d. ... Mówi to rządowym baranom i sejmowym ******* cokolwiek ?
    8
    zgłoś
  • frant
    2016-06-02 21:36
    Bo, żeby budować takie Inwestycje - to trzeba mieć kiepełę (czytaj: otwartą głowę), dużą Kasę i normalne społeczeństwo OBYWATELSKIE ! Czego u nas zawsze brakowało i nadal brakuje! My musimy żebrać w UE! Teraz PiS- to wszystko zaprzepaśći !
    21
    zgłoś
  • olo
    2017-01-18 17:41
    Greenpace zezwoliło? A żabki, a motylki? Protestów nie było?
    0
    pokażukryj odpowiedzi (1)
    zgłoś
  • Poklepany przez zachód
    2017-01-18 17:59
    Oglądnijcie sobie ceremonię otwarcia tego tunelu. Gwarantuje, że przez tydzień będziecie się głowić po co tam satanistyczny rytuał się odbył.
    1
    zgłoś
Reklama

Zobacz więcej