Reklama

Reklama

Reklama

Oto największe infrastrukturalne wyzwania dla rządu

2 listopada 2015, 06:03
To będzie priorytet dla nowego ministra infrastruktury, prawdopodobnie Andrzeja Adamczyka. Pod pozwem PiS do sądu o stwierdzenie nieważności sprzedaży tej strategicznej spółki podpisał się też prezes Jarosław Kaczyński. – Rząd spróbuje podważyć sprzedaż PKP Energetyki, wykorzystując fakt, że PKP pozbyły się aktywów, które w innych aktach prawnych są wymienione jako elementy infrastruktury, których zbywać nie wolno. Czy to się uda, zależy jednak od zapisów w umowach, które nie są jawne – mówi Adrian Furgalski. A drugi scenariusz? – Jeśli się nie uda, rząd może negocjować z funduszem CVC wydzielenie elementów infrastruktury służących zasilaniu kolei i ich zwrot. Kompromis w tej sprawie jest możliwy, bo funduszowi na pewni nie opłaca się iść na wojnę z rządem, który ustala warunki na rynku energetycznym i kolejowym – tłumaczy Jakub Majewski, prezes fundacji Pro Kolej. PKP sprzedały PKP Energetykę za 1,4 mld funduszowi CVC Capital Partners, mimo że do wyścigu o jej przejęcie startowały kontrolowane przez państwo Tauron i Energa.
To będzie priorytet dla nowego ministra infrastruktury, prawdopodobnie Andrzeja Adamczyka. Pod pozwem PiS do sądu o stwierdzenie nieważności sprzedaży tej strategicznej spółki podpisał się też prezes Jarosław Kaczyński. – Rząd spróbuje podważyć sprzedaż PKP Energetyki, wykorzystując fakt, że PKP pozbyły się aktywów, które w innych aktach prawnych są wymienione jako elementy infrastruktury, których zbywać nie wolno. Czy to się uda, zależy jednak od zapisów w umowach, które nie są jawne – mówi Adrian Furgalski. A drugi scenariusz? – Jeśli się nie uda, rząd może negocjować z funduszem CVC wydzielenie elementów infrastruktury służących zasilaniu kolei i ich zwrot. Kompromis w tej sprawie jest możliwy, bo funduszowi na pewni nie opłaca się iść na wojnę z rządem, który ustala warunki na rynku energetycznym i kolejowym – tłumaczy Jakub Majewski, prezes fundacji Pro Kolej. PKP sprzedały PKP Energetykę za 1,4 mld funduszowi CVC Capital Partners, mimo że do wyścigu o jej przejęcie startowały kontrolowane przez państwo Tauron i Energa. / DGP
Nowy rząd będzie dążył do sprzedaży Lotu, odzyskania PKP Energetyki i wznowienia programu Kolei Dużych Prędkości. Kukułczym jajem od poprzedników będą nierozliczone środki unijne

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Powiązane

Reklama
Reklama

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Zapisz się na newsletter
Zapraszamy na newsletter Forsal.pl zawierający najważniejsze i najciekawsze informacje ze świata gospodarki, finansów i bezpieczeństwa.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak