Umowę o finansowaniu inwestycji podpisali w siedzibie Ministerstwa Rozwoju w Warszawie prezes Borys oraz szef spółki Trasa Łagiewnicka SA Jerzy Marcinko.

Morawiecki powiedział, że będzie to trasa przebiegająca przez kluczowe tereny drugiego co do wielkości miasta kraju. Według niego budowa rozpocznie się na przełomie 2017-2018 i zakończy się w ciągu trzech lat. Podkreślił, że dla Krakowa jest to droga bardzo ważna, ponieważ wesprze ekologiczny ruch i ograniczy emisję spalin.

Wewnętrzna Obwodnica Krakowa Trasa Łagiewnicka

Obwodnica Krakowa Trasa Łagiewnicka

źródło: Materiały Prasowe

Morawiecki mówił również, że trasa łączy w sobie kilka źródeł finansowania pod realizację "bardzo skomplikowanego projektu inwestycyjnego".

Zdaniem Morawieckiego będzie to punkt odniesienia dla innych inwestycji drogowych. "Uruchomienie pieniędzy pozaunijnych jest dla nas bardzo ważne, bo tym samym uruchamiamy zupełnie inne pokłady finansowe, które możliwe są do wsparcia różnego rodzaju projektów drogowych" - powiedział Morawiecki.

Kraków

Kraków

źródło: ShutterStock

PFR określa drogę jako "jedną z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych Krakowa". Jak tłumaczy, mierząca ok. 4 km Trasa Łagiewnicka to część wewnętrznej obwodnicy miasta, której budowa przyczyni się do odciążenia ruchu drogowego w ścisłym centrum i połączy ze sobą południowe dzielnice.

Harmonogram zakłada rozpoczęcie prac budowlanych w 2017 oraz ich zakończenie w 2020 roku.