Bank Pocztowy i Poczta Polska mają wspólną kartę płatniczą



Warszawa, 24.05.2017 (ISBnews) - Bank Pocztowy i Poczta Polska rozpoczęły - we współpracy z MasterCard - wydawanie karty co-brandowej z funkcją zbliżeniową i cach-backiem w placówkach pocztowych. W planach jest tworzenie programów lojalnościowych dla klientów, poinformowali przedstawiciele instytucji.

"Mamy ponad 7,5 tys. placówek i wszędzie tam, gdzie jest Poczta Polska, jest także Bank Pocztowy. Ta wspólna karta ma pokazać, że strategia Poczty Polskiej i strategia Banku Pocztowego, która w najbliższym czasie zostanie opublikowana jest spójna i że obie instytucje chcą dostarczać kompleksowe usługi pocztowe i finansowe w jednym miejscu" - powiedział prezes PP Przemysław Sypniewski podczas spotkania z dziennikarzami.

Dodał, że od maja można założyć konto i otrzymać do niego kartę w każdej placówce pocztowej. Zaznaczył, że w planach obu instytucji jest tworzenie programów lojalnościowych.

Wydanie pierwszej wspólnej karty płatniczej Banku Pocztowego i Poczty Polskiej ma na celu promowanie obrotu bezgotówkowego oraz bezpiecznych, nowoczesnych i wygodnych rozwiązań płatniczych.

"Poczta Polska i Bank Pocztowy włączyły się w politykę przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu i działaniu na rzez obrotu bezgotówkowego. Obecnie obrót gotówkowy to prawie 90% obrotu gospodarczego w Polsce. Koszty tego obrotu to 1% PKB, a więc ok. 17 mld zł. Te środki państwo może przeznaczyć na finansowanie innych celów" - podkreślił wiceminister infrastruktury i budownictwa Kazimierz Smoliński, powołując się na szacunki Banku Światowego i OECD.

Nowa karta, która umożliwia uzyskanie 5% zwrotu za transakcje wykonywane z jej użyciem jest dostępna w ofercie Banku Pocztowego od maja 2017 r.

Jak poinformował prezes Banku Pocztowego Sławomir Zawadzki, obecnie z kart korzysta ok. 300 tys. klientów banku, zaś w I kw. Bank Pocztowy wydał ok. 20 tys. nowych kart swoim klientom. Nie chciał jednak ujawnić, na jaką skalę zainteresowania nowym produktem liczą bank i Poczta.

"Zależy nam, by Bank Pocztowy kojarzył się klientom z szeroką dostępnością, nawet w najmniejszych miejscowościach, czy wsiach. Bank Pocztowy to wciąż niewykorzystany potencjał, wziąwszy pod uwagę jego geograficzną obecność. Liczymy, że klienci będą chcieli coraz aktywniej korzystać z tej palety usług, jaką już dziś oferujemy" - podkreślił prezes.

Jak wynika z badania Mastercard "Postawy wobec cyfrowych innowacji", 75% polskich konsumentów jest zadowolonych z rosnącej cyfryzacji i kierunków jej rozwoju, a większość z nich - 59% wierzy również, że cyfryzacja różnych aspektów życia ma pozytywny wpływ na społeczeństwo.

(ISBnews)