"Wybraliśmy trzy konsorcja, które będą mogły złożyć wstępne oferty w postępowaniu" - powiedział Rapciak dziennikarzom. Polskie LNG wybrało konsorcjum Saipem SpA Włochy (z udziałem spółek: Saipem SA Francja, Techint Compagnia Tecnica Internazionale S.p.A. Włochy, Snamprogetti Canada Inc. Kanada; PBG SA Polska; PBG Export Sp. z o.o. Polska), konsorcjum Tecnimont SpA, Włochy (z udziałem spółek: Polimex Mostostal SA, Polska; Sofregaz SA, Francja; Vinci Construction Grands Projets Sas, Francja; Entrepose Contracting SA, Francja) oraz konsorcjum Daewoo Engineering & Construction, Co Ltd. Korea (z udziałem spółek: Korea Gas Corporation (KOGAS) Korea; Daewoo Engineering Company (DEC) Korea).

Harmonogram przewiduje składanie ofert wstępnych do 31 grudnia, a ofert ostatecznych - do 12 kwietnia 2010 r. Umowa ma być podpisana do 12 maja 2010 r. Największą wagę w ocenie ofert ma cena (60 proc.) i sposób finansowania (25 proc.). Z ostatnich informacji wynikało, że wartość inwestycji może wynosić ok. 600 mln euro. W terminalu LNG w Świnoujściu planowana jest budowa dwóch zbiorników o pojemności 160 tys. m. sześc., a także inne tzw. inwestycje towarzyszące, m.in. gazociągi przesyłowe. Inwestycja będzie miała możliwość rozbudowy do 7,5 mld m. sześc. odebranego gazu rocznie.

Plan finansowania całej inwestycji, zakłada że Gaz-System poniesie 20-40 proc. kosztów projektu, resztę finansowania zapewnią banki, w tym kredyty w Europejskim Banku Inwestycyjnym (EBI) minimum 200 mln euro oraz Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOR) do 100 mln euro, a także "klub" banków komercyjnych. Projekt może też liczyć na ok. 55 mln euro bezzwrotnej dotacji w ramach recovery plan. Kilka miesięcy temu Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG) podpisało umowę z Qatargas Operating Company Ltd. na dostawę gazu skroplonego (LNG). Umowa na lata 2014 -2034, gwarantuje dostawę ok. 1 mln ton gazu LNG rocznie, czyli ok. 1,5 mld m sześc. gazu rocznie o wartości ok. 550 mln USD. Dostawy gazu z Kataru do terminalu gazowego w Świnoujściu będą realizowane przy pomocy nowej klasy gazowców Q-Flex o pojemności 216 tys. m. sześc.