Prezes firmy zapowiada kontynuację współpracy z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim - producent najpopularniejszego napoju świata nadal będzie promować Igrzyska. Muhtar Kent, prezes Coca-Coli, oświadczył, że firma rozszerzy umowę sponsorską Igrzysk Olimpijskich po 2020 roku. „Podziwiamy ludzi przygotowujących Igrzyska, Jacguesa Rogge i jego zespół w MKOL-u. My wierzymy i oni wierzą, że to jest współpraca z korzyściami dla obu stron”- powiedział Kent.

Dla Coca-Coli te korzyści oznaczają ogromną kampanię marketingową na całym świecie. Odbywająca się obecnie Zimowa Olimpiada w Vancouver ma promować firmowe produkty także na lokalnym rynku. Coca-Cola liczy, że odwróci się tendencja spadkowa w sprzedaży napojów bezalkoholowych w Ameryce Północnej.

Producent najpopularniejszego napoju świata mocno zaangażował się w promocję olimpijską jeszcze przed rozpoczęciem zawodów w Vancouver. Coco-Cola była, obok Royal Bank of Canada, jednym z głównych sponsorów sztafety olimpijskiej. Jej uczestnicy przebiegli w 106 dni 45 tysięcy kilometrów, o ogień olimpijski odwiedził 1000 miejscowości w Kanadzie. Celem Coca-Coli, poza promocją sportu, było przedstawienie siebie jako proekologicznej firmy.

Coca-Cola to najstarszy sponsor Igrzysk Olimpijskich. Firma promuje olimpijskie zmagania od 1928 roku, czyli Olimpiady Letniej w Amsterdamie.

Reklama
ikona lupy />
Szef komitetu organizacyjnego Igrzysk John Furlong / Bloomberg