"AviaAM Leasing ustaliła cenę akcji w ofercie publicznej na 8 zł. Cena akcji jest taka sama dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. Inwestorom zostały wstępnie przydzielone 13 857 790 akcji nowej emisji oraz 160 964 akcje sprzedawane" - czytamy w komunikacie.

Spodziewana wartość całkowita oferty publicznej wyniesie tym samym 112,2 mln zł, pod warunkiem, że zapisy na wszystkie wstępnie przydzielone akcje zostaną złożone po cenie ostatecznej, a następnie akcje zostaną opłacone i przydzielone, podano także.

"W ciągu ostatniego tygodnia odbyliśmy spotkania z ponad 20 inwestorami, którzy z jednej strony doceniali intensywny wzrost skali naszej działalności w ostatnich latach oraz dobre wyniki finansowe. Z drugiej strony pozytywnie postrzegali perspektywy dla rynku leasingu samolotów w krajach WNP. Środki, które spodziewamy się pozyskać z oferty publicznej w wysokości 110,9 mln zł, pozwolą na dalszy intensywny rozwój naszej spółki i realizację strategii" - powiedział prezes AviaAM Leasing, Gediminas Ziemelis, cytowany w komunikacie.

Po zakończeniu oferty nowi akcjonariusze będą kontrolować 32,37% kapitału zakładowego. Dotychczasowych akcjonariuszy (poza Gediminasem Ziemelisem) obowiązywać będzie roczny zakaz sprzedaży akcji liczony od dnia debiutu.

Reklama

"Zapisy na akcje od inwestorów instytucjonalnych będą przyjmowane od 14 do 18 czerwca. Określenie i ogłoszenie ostatecznej liczby akcji oferowanych oraz przydział akcji inwestorom indywidualnym i instytucjonalnym są planowane na 18 czerwca. Rozliczenie oferty nastąpi w dniu 25 czerwca lub w zbliżonym terminie. Debiut na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, która będzie jedynym rynkiem obrotu akcjami AviaAM Leasing, ma nastąpić około 28 czerwca" - podsumowano w komunikacie.

Wcześniej spółka informowała, że celem oferty jest pozyskanie dodatkowego kapitału i zapewnienie skutecznej realizacji strategii rozwoju Grupy. Wpływy zostaną przeznaczone na kontynuowanie polityki zrównoważonego rozwoju i powiększanie zasięgu geograficznego działalności. Spółka planuje przeznaczyć ok. 65% wpływów netto z oferty na rozwój głównego przedmiotu działalności, czyli leasingu samolotów. Ok. 25% wpływów netto, uzupełnionych środkami pieniężnymi z działalności operacyjnej ma być przeznaczone na finansowanie działalności związanej z handlem samolotami. Ponadto spółka zamierza przeznaczyć ok. 10% wpływów netto na nabycie i oddanie w leasing silników samolotowych.

AviaAM Leasing miała 60,24 mln USD przychodów w 2012 roku. Zysk za rok obrotowy w tym okresie wyniósł 19,6 mln USD, a EBITDA 36,43 mln USD. Prognoza finansowa na 2013 rok zakłada osiągnięcie przychodów na poziomie 57,05 mln USD, zysku za rok obrotowy na poziomie 19,6 mln USD, EBITDA 38,34 mln USD.

AviaAM Leasing jest międzynarodową grupą, zajmującą się nabywaniem, leasingiem i handlem samolotami komercyjnymi. Grupa skupia działalność na rynku samolotów używanych, w tym w szczególności maszyn liczących co najmniej 10 lat. Działalność Grupy obejmuje przede wszystkim nabywanie samolotów komercyjnych, a następnie ich leasing liniom lotniczym na całym świecie w celu osiągnięcia atrakcyjnej stopy zwrotu z kapitału. Samoloty udostępniane są liniom lotniczym w leasingu operacyjnym (dry lease), w ramach którego wszelkie koszty operacyjne w okresie trwania umowy, w tym koszty utrzymania, ubezpieczeń i podatków, ponosi leasingobiorca. Oprócz leasingu operacyjnego samolotów, Grupa prowadzi również aktywną działalność w zakresie handlu samolotami, w ramach której kupuje, remontuje i sprzedaje aktywa lotnicze.

Według stanu na 31 marca 2013 r., w portfelu Grupy znajdowało się 19 samolotów: cztery Boeingi 737-300, sześć Boeingów 737-500, jeden Boeing 757-200 oraz osiem Bombardierów CRJ200. 17 samolotów było użytkowanych w ramach umów leasingu operacyjnego, a dwa samoloty były przygotowywane do oddania w leasing.