Zysk operacyjny wyniósł 5,52 mln zł wobec 3,70 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 29,62 mln zł w 2013 r. wobec 29,94 mln zł rok wcześniej.

Na zwiększenie rentowności Grupy wpływ miały głównie dwa czynniki: zwiększenie poziomu komercjalizacji powierzchni wynajmu w halach przy Marywilskiej w Warszawie oraz przychody uzyskane przez spółki JHM 1 i JHM 2, które zarządzają obiektami handlowymi, w których jest prowadzona sprzedaż pod markami Nomi oraz Biedronka, podała spółka w komentarzu.

Grupa podkreśla, że wygenerowała podobne przychody jak w roku ubiegłym mimo nieznacznego spadku sprzedaży mieszkań przez JHM Development. W I półroczu 2013 spółka sprzedała 54 mieszkań oraz 11 miejsc parkingowych w porównaniu do 66 mieszkań oraz 31 miejsc parkingowych w analogicznym okresie roku 2012. W roku 2012 spółka oddała do użytku dwie nowe inwestycje: w Bełchatowie oraz w Skierniewicach, co zawsze przekłada się na większą sprzedaż mieszkań.

Reklama

"W przyszłym roku zakończymy dwie inwestycje: w Koninie oraz Żyrardowie, co pozwoli zwiększyć spółce sprzedaż do poziomu 250 mieszkań. Jednocześnie planujemy kilka nowych inwestycji, ale ich realizację uzależniamy od pozyskanego finansowania. Planujemy także budowę nowej hali w ramach Centrum Hal Targowych w Warszawie o powierzchni mniej więcej 20 tys. metrów kwadratowych, którą chcemy wynająć dla dużych sklepów między innymi z sektora budowlanego" - powiedziała prezes JHM Development Halina Mirgos, cytowana w komunikacie.

JHM Development to firma deweloperska z grupy Mirbudu. Realizuje inwestycje na terenie województwa mazowieckiego, jest operatorem Centrum Hal Targowych Marywilska 44. Jest notowana na rynku głównym GPW od 2011 r.