"Środki, które chcemy pozyskać z debiutu powinny nam wystarczyć na realizację strategii na lata 2014-2015, więc nie planujemy na razie kolejnych emisji akcji. Jeśli nic się nie wydarzy, nie będzie również emisji obligacji, ponieważ posiadamy także środki własne na działalność i planowany rozwój" - powiedział Mirski w rozmowie z ISBnews.

Prezes podtrzymał jednocześnie prognozy wyników na 2013 r., zakładające zysk w wysokości 5,67 mln zł przy przychodach na poziomie 167, 3 mln zł. W przyszłym roku ma to być odpowiednio: 8,2 mln zł zysku i 212,2 mln zł przychodów.

Mirski poinformował także, że w najbliższym czasie spółka skupi się na rozwoju organicznym, a przejęcia nie są raczej planowane. W przyszłości jednak ta polityka może ulec zmianie.

"Nie mówimy absolutnie nie przejęciom, ale dopiero w przyszłości. Na pewno nie będą to jednak spółki polskie, interesuje nas zagranica. I tylko z naszego segmentu profili, nie myślimy o nowych produktach" - wyjaśnił prezes.

Reklama

Spółka nie wyklucza wypłaty dywidendy. Jednak dopiero w kolejnych latach, gdy zakończy trwające obecnie inwestycje.

"Za rok 2013 nie planujemy wypłaty dywidendy, ale już za 2014 nie mówimy nie. Wszystko zależeć będzie, oczywiście, od sytuacji rynkowej oraz naszych planów, w tym także ewentualnych akwizycji. Te decyzje oraz o poziomie dywidendy będziemy podejmować na bieżąco w każdym roku" - podsumował Mirski w rozmowie z ISBnews.

Pierwotna oferta publiczna MFO rozpocznie się publikacją maksymalnej ceny emisyjnej do 6 grudnia, podała spółka w prospekcie emisyjnym. Spółka oczekuje wpływów z tytułu nowej emisji akcji serii C na poziomie ok. 14,7 mln zł.

Ofertą objętych jest 1,1 mln akcji serii C, oferowanych przez spółkę oraz do 900 tys. akcji oferowanych przez Bouders Limited.

Środki z emisji mają posłużyć m. in. do realizacji dwóch hal produkcyjnych na 4 tys. m2, nowych linii do produkcji profili, plac magazynowo-manewrowy, system informatyczny ERP, budynek biurowy.

Obok środków z emisji spółka wykorzysta ponadto kredyt technologiczny 10,8 mln zł, (dotacja spłacająca kredyt technologiczny 7,2 mln zł). Łącznie spółka chce zainwestować 26,2 mln zł do II kw. 2015 r.

MFO, działająca od 2000 roku, jest liderem polskiego rynku zimnogiętych profili stalowych. Spółka produkuje przede wszystkim profile zimnogięte dla wytwórców stolarki okiennej z PCV oraz profile specjalne zimnogięte dla branży konstrukcyjnej, automotive, instalatorskiej i klimatyzacyjnej. W zakres działalności MFO wchodzi również produkcja profili zimnogiętych do suchej zabudowy gipsowo-kartonowej.