Według danych IDC Data, producenci wprowadzili na polski rynek 1,36 mln tabletów w I-IX wobec 0,92 mln w całym 2012 r.

"Analitycy nie mają wątpliwości, że urządzenia te odbiorą prymat komputerom stacjonarnym i przenośnym, których sprzedaż w latach 2012–2017 spadnie o ok. 13 proc. Benedict Evans, ekspert Enders Analysis, prognozuje, że jeszcze w I połowie 2014 roku krzywe sprzedaży tradycyjnych pecetów oraz tabletów przetną się" - czytamy w "Rz".

Po dziewięciu miesiącach tego roku rynek tabletów w Polsce jest zatem wciąż o około 30% mniejszy niż rynek notebooków, zwraca uwagę gazeta.

Łącznie Polacy kupili w tym roku już ponad 6,7 mln tabletów i smarfonów. W tym roku wydamy na nie 5,5 mld zł, podała też "Rzeczpospolita".

Reklama

"Liderem na rynku elektroniki są jednak smartfony. W tym roku ich globalna sprzedaż przekroczy 900 mln sztuk. W Polsce sprzeda się ich 6,5 mln" - czytamy dalej w artykule.

>>> Polecamy: Oto pięć najdziwniejszych aplikacji na smartfony