Próbowaliśmy potwierdzić te informacje w polskiej centrali producenta. Niestety nie udało się uzyskać jednoznacznej odpowiedzi. Od każdej z osób, z którą rozmawialiśmy, docierały inne informacje. Raz usłyszeliśmy, że firma pozostanie obecna na rynku laptopów, ale tylko w kanale premium, innym razem, że będzie prowadziła ich sprzedaż tylko do klientów biznesowych, a jeszcze innym, że najwyższej klasy laptopy będą sprzedawane zarówno klientom detalicznym jak i instytucjonalnym.

Jak zauważają analitycy, Samsung zaczyna przegrywać walkę z tanimi chińskimi laptopami. Podobnie jak inni markowi producenci. Nikogo więc nie zdziwiłaby informacja o tym, że firma ma dość obecności na niedochodowym rynku i zamierza ograniczyć swoją działalność wyłącznie do segmentu, w którym jest w stanie wciąż generować wysokie marże.

>>> Czytaj też: Rynek mobilny w Polsce: Samsung może zdetronizować Apple

Stagnacja na rynku

Reklama

Rynek laptopów jest rynkiem pogrążonym w stagnacji. W skali roku sprzedaż komputerów kształtuje się na poziomie 3 mln sztuk, z czego ponad 2 mln stanowią urządzenia mobilne.
Producenci markowych wyrobów poszukują w tej sytuacji nowych nisz, które pozwolą im poprawiać wyniki finansowe i osiągać większe zyski.

Samsung w swojej strategii skupił się na tabletach i smartfonach, czego dowodem jest choćby liczba nowości, które prezentuje w tych segmentach. Poza tym, jak zauważają eksperci, te dwa rynki to obecnie jedne z najszybciej rozwijających się w branży elektroniki użytkowej.

Według producentów rynek tabletów ma wzrosnąć w tym roku do ponad 2 mln sztuk z ponad 1,4 mln w 2013 r. W kategorii smartfonów sprzedaż ma natomiast wynieść prawie 6,6 mln urządzeń. W 2013 r. klienci kupili ich 5,4 mln sztuk.

ikona lupy />
Odwiedzający targi World IT Show 2013 w Seulu testuje laptopa Samsung Chronos serii 7. Seul, Korea Południowa 21.05.2013, / Bloomberg / SeongJoon Cho
ikona lupy />
Logo Samsunga / Bloomberg / Brent Lewin