Raport wydano przy kursie spółki na poziomie 75,1 zł.

Analitycy uważają, że argumentami przemawiającymi za zakupem akcji PKP Cargo są zarówno wskaźnik EV/EBITDA poniżej 5, stopa dywidendy zbliżona do 4 proc., jak również ekspozycja na cykliczne segmenty gospodarki, gdzie oczekiwany jest w długim okresie wzrost zbliżony do PKB.

"Mimo niższych przychodów z transportu eksportowanego węgla spółka poprawiła w drugim kwartale marże, a praca przewozowa oczyszczona o eksport węgla wzrosła w pierwszej połowie roku o blisko 3 proc." - napisali autorzy raportu.

W ocenie analityków oszczędności kosztowe PKP Cargo w 2014 sprawią, że mimo spadku przychodów spółka wypracuje wyższy znormalizowany wynik EBITDA w porównaniu do poprzedniego roku.

Reklama

"Główne źródła ograniczenia kosztów to spadek taryfy za dostęp do infrastruktury, zmniejszenie zatrudnienia (łączne koszty pracy spadły w pierwszej połowie roku mimo wzrostu średniej płacy), reorganizacja struktury zakładów naprawczych i oszczędności kosztów zmiennych w nowych kontraktach" - podano w raporcie.

Zdaniem analityków Raiffeisena potencjalne przejęcia mogą poprawić strukturę kapitału spółki i zapewnić większą dywersyfikację źródeł przychodów.

"Duża liczba aktywów na sprzedaż sprawia że istnieje szansa na przynajmniej jedną akwizycję" - dodali.

Na początku września PKP Cargo poinformowało o zaangażowaniu w kilka procesów akwizycyjnych. Spółka analizuje przejęcie firmy Advanced World Transport, największego prywatnego towarowego przewoźnika kolejowego w Europie oraz dwóch krajowych spółek: CTL Logistics i Pol-Miedź Trans z grupy KGHM.