"Nic takiego się nie dzieje. Jakbyśmy podpisali, to trzeba by było to ogłosić publicznie" - powiedział Olechnowicz dziennikarzom.

Podkreślił, że pomysł integracji Lotos Kolej z innymi przewoźnikami był już rozważany. "Myśmy ten wariant realizowali trzy lata temu. Potem go zaniechaliśmy i rozpoczęliśmy inny proces" - powiedział.

Opisując możliwe decyzje dotyczące sprzedaży Lotos Kolej, Olechnowicz posłużył się przykładem spółki Polwax, która powstała po wykupie menedżerskim Lotos Parafiny. Jak wyjaśnił, chodziło tu o znalezienie partnera, który gwarantował dalszy rozwój działalności firmy.

"Nie będzie żadnego innego ruchu z Lotos Kolej, jak tylko dalszy jej ciekawy rozwój. Do końca I kwartału powinniśmy wiedzieć, co będzie dalej. Jeżeli nie będzie nowego pomysłu, który będziemy mogli ogłosić, to będzie dalsze dobre funkcjonowanie Lotos Kolej, tak jak dzisiaj funkcjonuje" - powiedział prezes.

Reklama

Podkreślił, że Lotos Kolej jest przewoźnikiem ponad 70% towarów Grupy Lotos i jakiekolwiek zaburzenie struktury spółki byłoby kłopotem dla grupy kapitałowej.

Na początku tego tygodnia "Puls Biznesu" podał, że uzgodniono treści listu intencyjnego pomiędzy ARP a Lotos Kolej, na podstawie którego miałoby dojść do konsolidacji kolejowych przewoźników towarowych, w tym Orlen Koltrans, Pol-Miedź Trans i spółek przewozowych Jastrzębskiej Spółki Węglowej i Grupy Azoty.

Grupa Lotos jest zintegrowanym pionowo koncernem naftowym, który zajmuje się poszukiwaniem i wydobyciem ropy naftowej, jej przerobem oraz sprzedażą hurtową i detaliczną wysokiej jakości produktów naftowych. Skonsolidowane przychody spółki wyniosły 28,5 mld zł w 2014 r.