Tak wynika z badań Millward Brown dla Banków Żywności.

Agnieszka Bielska z Federacji Polskich Banków Żywności potwierdza, że zdecydowana większość klientów preferuje sklepy o prospołecznych postawach. 84 procent badanych przez Instytut Millward Brown zadeklarowało, że chętniej robiłoby zakupy w sklepach, które przekazują na cele charytatywne niesprzedaną, dobrą żywność.

Jak wyjaśnia Agnieszka Bielska dla konsumentów nie jest obojętne, co dzieje się z produktami, którym wkrótce upływa data przydatności. "Okazuje się, że ważne jest nie tylko to, żeby w domu nie marnować żywności, ale żeby również w dużych sklepach żywność była ratowana i przekazywana tam, gdzie jest naprawdę potrzebna" - mówi przedstawicielka Banków Żywności. Dodaje, że "można nawet odczuć tak i lekki nacisk opinii społecznej na sieci handlowe. Polacy chcą, żeby one także nie marnowały żywności".

Agnieszka Bielska zaznacza, że w Polsce jest 2 i pól miliona osób potrzebujących wsparcia żywnościowego. Tymczasem rocznie marnuje się 300 tysięcy ton produktów, które mogłyby trafić do potrzebujących.

Reklama