"To ostatni fragment trasy, na który nie było ogłoszonego postępowania. Do realizacji będzie odcinek od Lęborka do Gdyni" - czytamy w komunikacie.

Cała trasa została podzielona na dwa przetargi po dwa zadania w każdym.

Pierwszy przetarg obejmuje zadania:

- część nr 1: w. Leśnice (bez węzła) – w. Łęczyce (z węzłem), długości 17,4 km, budowa węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce;

- cześć nr 2: w. Łęczyce (bez węzła) – Luzino (z węzłem), długości 15 km.

Drugi przetarg:

- cześć nr 1: Luzino (bez węzła) – w. Szemud (z węzłem), długości 10,3 km, budowa tylko jednego węzła Szemud;

- cześć nr 2: w. Szemud (bez węzła) – w. Gdynia Wielki Kack (z węzłem), długości 22,8 km, budowa węzłów Koleczkowo, Chwaszczyno, Gdynia Dąbrowa oraz przebudowa w. Gdynia Wielki Kack.

"Prace projektowe oraz roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie powinny być ukończone w ciągu od 34-37 miesięcy od daty zawarcia umowy z wykonawcą. Przy czym do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych. Kryterium oceny ofert w obu przetargach zostało określone następująco: cena - 90%, gwarancja – 5% i termin realizacji - 5%. Termin składania przez oferentów wniosków o udział w obu postępowaniach upływa w dniu 16 listopada 2015 r." - czytamy w komunikacie.

Przetargi mają charakter ograniczony. 

>>> Czytaj też: Polska awansowała w globalnym rankingu konkurencyjności. Oto nasze mocne i słabe strony