Stoi przed dużym wyzwaniem, bo mimo że spółka ma już prawie 1600 sklepów, zapowiedziała utrzymanie dotychczasowego tempa rozwoju w kolejnych latach. Oznacza to otwieranie 100–150 salonów rocznie.

Tylko w 2016 r. LPP przeznaczy na ten cel 400 mln zł. Firma planuje też zwiększenie obecności za granicą. Do końca tego roku będzie obecna już w 17 krajach. W kolejnych miesiącach zamierza ruszyć na podbój następnych rynków. W pierwszym kwartale 2016 r. otworzy pierwszy salon w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Za sześć lat chce mieć na Bliskim Wschodzie 30 sklepów. Przymierza się też do debiutu w krajach bałkańskich oraz na Białorusi i w Kazachstanie. Poza tym przygotowuje się do otwarcia nowych sklepów w Niemczech, gdzie zadebiutowała w ubiegłym roku. Dziś za Odrą ma osiem salonów, ale do grudnia ta liczba wzrośnie do 12, a w ciągu niecałych trzech lat do 30.

Sławomir Łoboda będzie musiał się zmierzyć także z polskim rynkiem, na którym już za kilka miesięcy spółka ma zaprezentować nową, szóstą markę w swoim portfolio. Przewiduje również uruchomienie salonów pod istniejącymi już brandami. Tymczasem rynek krajowy należy do bardzo konkurencyjnych. Problemem branży jest duża liczba centrów handlowych w niektórych miastach i regionach, co powoduje nasilenie zjawiska kanibalizacji. Przejawia się ono we wzajemnej konkurencji między sklepami tej samej marki w ramach jednej lokalizacji (miasta, a nawet dzielnicy). Znalezienie dobrych lokalizacji powoli zaczyna graniczyć z cudem.

Menedżer jako prawnik i wspólnik w kancelarii Krzyżagórska Podniesiński Łoboda i Wspólnicy od lat uczestniczy w budowie sieci franczyzowych w kraju i poza granicami oraz w nadzorowaniu negocjacji umów najmu lokali użytkowych. Do tego zna LPP od podszewki. Jest z nią bowiem związany od 1997 r., gdy zaczął doradzać spółce w podejmowaniu decyzji. Nadal będzie przy tym odpowiedzialny za funkcjonowanie działu prawnego w firmie. Od 2005 r. do jego obowiązków należało też koordynowanie działu najmu oraz działu inwestycji w LPP. W okresie współpracy ze spółką zrealizował wiele istotnych projektów, m.in. wprowadził ją na warszawską Giełdę Papierów Wartościowych, przeprowadził fuzję ze spółką Artman oraz sprzedał markę Esotiq.

Doświadczenie zawodowe zdobywał jednak również, pracując w innych firmach. Może się pochwalić udziałem we władzach wielu spółek, w tym jako członek rady nadzorczej Eques Investment TFI, Towarzystwa Inwestycyjnego czy GTL Pojazdy Użytkowe. Urodzony w 1965 r. Sławomir Łoboda jest absolwentem prawa na Uniwersytecie Gdańskim. W 1995 r. złożył egzamin radcy prawnego. W środowisku jest znany także z działalności społecznej. Jest prezesem Rady Fundacji Hospicyjnej, organizacji pożytku publicznego otaczającej opieką osoby przewlekle chore, oraz członkiem rady nadzorczej Stowarzyszenia Bank Otwartych Serc SOS. Za aktywność społeczną prezydent Bronisław Komorowski odznaczył go brązowym Krzyżem Zasługi. 

>>> Polecamy: LPP kontynuuje zagraniczną ekspansje. 80 sklepów na Bliskim Wschodzie w ciągu 6 lat