"Na 6,1-km odcinku od Skomielnej Białej do Chabówki oprócz dwujezdniowej drogi wybudować trzeba m.in. dwa węzły drogowe Skomielna Biała i Zabornia. Na węźle Skomielna będą zjazdy na Wadowice i Nowy Sącz, natomiast na węźle Zabornia zjazdy na Nowy Targ i Chyżne. Górzyste ukształtowanie terenu spowodowało konieczność budowy licznych obiektów inżynierskich. Ponad jedna trzecia tego odcinka drogi ekspresowej, czyli ok. 2,3 km poprowadzona będzie na wiaduktach. Powstanie ich 17, w tym najdłuższy, liczący 992 metry oraz 4 małe mostki na ciekach przy węźle Skomielna. Tu także powstanie Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej i MOP (miejsce obsługi podróżnych) Zbójecka Góra" - czytamy w komunikacie.

Na realizację drogi przewidziano 22 miesiące od daty zawarcia umowy.

Pod koniec 2014 r. GDDKiA ogłosiła trzy przetargi na budowę drogi ekspresowej S7 pomiędzy Lubniem i Rabką Zdrojem (Lubień - Naprawa, Naprawa - Skomielna Biała, wraz z budową 2-kilometrowego tunelu, i Skomielna Biała - Chabówka). Odcinki stanowią część połączenia między Krakowem a Zakopanem, tzw. Zakopianki.

W styczniu br. GDDKiA podała, że oferta konsorcjum IDS-BUD i Korporacja Altis - Holding, warta 521,52 mln zł brutto, została uznana za najkorzystniejszą w postępowaniu przetargowym na budowę odcinka Lubień - Naprawa. Natomiast pod koniec lutego informowała, że oferta Astaldi, warta 968,87 mln zł brutto, została uznana za najkorzystniejszą w przetargu na odcinek od Naprawy do Skomielnej Białej. 

>>> Czytaj też: Wiemy, kiedy ruszy rozbudowa warszawskiego metra. Będą utrudnienia