Jednak według Burnat-Mikosz podmiotów, które potrafią to robić, jest w Polsce stosunkowo mało. Wyraziła nadzieję, że szum wokół startupów, jaki powstał w ostatnim czasie, pozwoli wielu z nim zaistnieć. "Jest wiele małych podmiotów, które pracują nad nowymi projektami, ale nie zderzają tych prac z potrzebami rynku, nie mają kontaktów ze środowiskiem przedsiębiorców, którzy mogliby od nich nabyć dane rozwiązania" - powiedziała ekspertka w dziedzinie zarządzania procesami B+R oraz strategii innowacyjności.

Jak zaznaczyła, polscy startupowcy to bardzo młodzi ludzie. "Dzięki temu nie mają ograniczeń w myśleniu, kreacji, ale często nie mają doświadczenia biznesowego, menedżerskiego i trudno jest im osiągnąć szybką skalę wzrostu właśnie ze względu na ten niedostatek" - powiedziała Burnat-Mikosz.

Ekspert: kreatywność Polaków musi przełożyć się na wartość dla przedsiębiorstw

więcej
Wideo