Warszawa, 05.04.2017 (ISBnews) - Ostateczna cena akcji oferowanych przez Dino Polska dla inwestorów instytucjonalnych została ustalona w drodze budowy księgi popytu na 34,5 zł za jedną akcję, natomiast cena dla inwestorów indywidualnych na 33,5 zł za jedną akcję. Oznacza to, że cena dla inwestorów indywidualnych jest równa cenie maksymalnej, a cena dla inwestorów instytucjonalnych jest od niej wyższa, podała spółka.
"Ustalono także, że oferta obejmie maksymalną przewidywaną liczbę akcji - 48 040 000 akcji, czyli wszystkie akcje należące do akcjonariusza sprzedającego, Polish Sigma GroupS.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu (należącego do Polish Enterprise Fund VI, zarządzanego przez Enterprise Investors). Oznacza to, że wartość Oferty Dino Polska S.A. wyniesie ok. 1,65 mld zł, a kapitalizacja spółki według ostatecznej ceny akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych wyniesie ok. 3,4 mld zł" - czytamy w komunikacie.
Inwestorom instytucjonalnym zaoferowane zostanie 45 456 047 akcji, a inwestorom indywidualnym - 2 402 000 akcji stanowiących 5% wszystkich akcji w ofercie. Inwestorzy transzy menedżerskiej obejmą 181 953 akcje po ostatecznej cenie akcji oferowanych dla inwestorów instytucjonalnych, podano także.
"Podczas roadshow spotkaliśmy się z ponad setką inwestorów instytucjonalnych w Warszawie, Londynie i innych miastach Europy oraz około 40 funduszami w Stanach Zjednoczonych. Spotykaliśmy się z dużymi, renomowanymi inwestorami instytucjonalnymi. Zainteresowanie naszą ofertą publiczną było bardzo duże, co przełożyło się na ustalenie ostatecznej ceny akcji dla inwestorów instytucjonalnych na poziomie wyższym od ceny maksymalnej. Oznacza to, że wartość oferty publicznej wyniesie około 1,65 mld zł. Niezwykle cieszy nas okazane przez inwestorów zaufanie. Chcemy nadal konsekwentnie realizować nasze strategiczne cele i utrzymać dynamiczne tempo wzrostu" - skomentował prezes Szymon Piduch, cytowany w komunikacie.
Przydział akcji oferowanych przewidziano na 12 kwietnia, debiut - na ok. 21 kwietnia.
Na koniec 2016 r. sieć Dino liczyła 628 supermarketów proximity wobec 511 rok wcześniej i 410 na koniec 2014 r. Sklepy sieci zlokalizowane są głównie w zachodniej części Polski, w mniejszych miejscowościach, małych i średnich miastach oraz na peryferiach dużych miast, w lokalizacjach dogodnych dla klientów.
(ISBnews)