O pozwolenie na kupno samochodu stara się ponad 3 miliony osób. O każde jedno pozwolenie rywalizuje co dwa miesiące 2 tys. osób. Teoretycznie łatwiej jest zdobyć licencję na zakup samochodu elektrycznego, ale tylko w niewielkim stopniu.

Polityka limitowania liczby rejestrowanych aut jest prowadzona przez rząd od 2011 roku. Władze chcą w ten sposób ograniczyć problem zatorów komunikacyjnych i zanieczyszczenia powietrza w tym ogromnym mieście. W 2013 roku w Pekinie zarejestrowano 240 tys. nowych pojazdów. W 2018 roku liczba ta spadła do 100 tys. Celem rządu jest ograniczenie liczby zarejestrowanych aut do 2020 roku do poziomu 6,3 miliona. W Pekinie mieszka 22 miliony ludzi.

To nie koniec ograniczeń motoryzacyjnych w stolicy Państwa Środka. Władze wymagają, by każdy licencjonowany samochód spalinowy znajdował się poza użyciem przez jeden dzień.

Reklama