Warszawa, 15.03.2019 (ISBnews) - Zapisany w strategii na lata 2017-2020 cel dotyczący otwarcia 1 200 sklepów do końca 2020 r. może zostać zrealizowany o rok wcześniej, wynika z wypowiedzi przedstawicieli spółki.
"Założone w strategii do 2020 roku otwarcie 1 200 sklepów może się zadziać na przełomie 2019/2020 roku" - powiedział dyrektor ds. relacji inwestorskich Grzegorz Uraziński podczas konferencji prasowej.
"Z optymizmem patrzymy na 2019 r., otworzymy więcej sklepów niż w 2018 r. i jesteśmy do tego solidnie przygotowani" - zadeklarował prezes Szymon Piduch podczas konferencji.
Prezes poinformował dziś, że Dino Polska planuje większą r/r liczbę otwarć nowych sklepów. W 2018 r. nastąpiły 202 otwarcia, a sieć wzrosła do 977 placówek.
"Grupa Dino konsekwentnie realizuje ten cel otwierając 123 nowe markety w 2016 r., 147 w 2017 r. i 202 w 2018 r., czemu towarzyszył wzrost powierzchni sali sprzedaży o odpowiednio: 24,4%, 23,8% i 27,3%. Planem zarządu spółki jest otwarcie w 2019 r. nie mniejszej liczby sklepów niż w 2018 r., co oznacza, że krótkoterminowy cel strategiczny, dotyczący przekroczenia liczby 1 200 sklepów w sieci Dino może zostać zrealizowany na przełomie 2019 i 2020 r., o rok wcześniej niż planowano" - czytamy w opublikowanym dziś raporcie rocznym.
Piduch zapowiedział dziś, że spółka nie zmienia planów dotyczących rozwoju sieci w aspekcie geograficznym, ani pod względem formatu sklepów.
"Jesteśmy siecią ogólnopolską - faktycznie jesteśmy białą plamą na Wschodzie i nie zamierzamy zmieniać strategii ani formatu sklepów. Format sklepów sprawdza się, zwłaszcza z uwagi na zakaz handlu w niedziele. Strategia będzie kontynuowana - wychodzenie na Północ i na Wschód odbywa się, ale to nie jest nasz zasadniczy kierunek" - wskazał prezes.
Dino to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.
(ISBnews)