Warszawa, 27.03.2019 (ISBnews) - Wynik finansowy netto spółki majątkowej Warty wyniósł 468,5 mln zł i był wyższy o 43% r/r, zaś wynik netto spółki życiowej wzrósł o 16,4% w skali roku do 34,4 mln zł w 2018 roku, podała Warta. Łącznie obie spółki Warty zebrały składkę wysokości niemal 6,4 mld zł, a wartość odszkodowań i świadczeń osiągnęła prawie 4,3 mld zł.
Spółka majątkowa Warty zebrała 5,6 mld zł składki przypisanej brutto, tj. o 9% więcej niż w 2017 r. Ubezpieczenia dla klientów indywidualnych zebrały składkę o 8,9% wyższą w porównaniu do 2017 r., osiągając poziom 4,1 mld zł. Składka z ubezpieczeń korporacyjnych wzrosła o 9,2% osiągając poziom 1,5 mld zł.
Warta podała, że dużą rolę we wzroście składki odgrywa wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi Big Data, które pozwalają firmie m.in. na szybszą i skuteczniejszą analizę danych wykorzystywanych podczas taryfikacji.
"Wdrażane przez nas innowacje muszą spełniać jedno zadanie, czyli przynosić wymierne, użyteczne korzyści dla klienta i firmy. Takim rozwiązaniem są m.in. narzędzia Big Data, które w naszej firmie pozwalają zaoferować potencjalnie mało szkodowym klientom dobrą cenę polisy przy zachowaniu rentowności firmy na bardzo wysokim poziomie. Tylko w 2018 r. ROE spółki majątkowej wyniosło 20,9% co jest bardzo wysokim wynikiem na tle rynku "- powiedział prezes Warty Jarosław Parkot, cytowany w komunikacie.
Nowy kształt przybiera w Warcie segment ubezpieczeń korporacyjnych, czego efektem jest już ubiegłoroczny, dynamiczny wzrost składki. Warta pracuje obecnie nad dalszym podniesieniem rentowności tej linii biznesowej poprzez m.in. dalszy dynamiczny wzrost sprzedaży, automatyzację i uproszczenie procesów oraz podniesienie jakości obsługi klientów i szkód, podano także.
Utrzymanie pozycji lidera pod względem wzrostu sprzedaży ubezpieczeń na życie ze składką regularną przełożyło się na wzrost składki przypisanej brutto w spółce życiowej o 0,5% do poziomu 809,9 mln zł. Sprzedaż produktów ze składką regularną osiągnęła poziom 660,2 mln zł. Wzrost ten pozwolił zniwelować niższą sprzedaż produktów ze składką jednorazową.
"Decyzja o skupieniu uwagi na produktach ze składką regularną przynosi spektakularne wyniki. Warta utrzymuje pozycję lidera pod względem wzrostu sprzedaży w tej kategorii ubezpieczeń. W 2018 r. sprzedaż wzrosła o 19%, przy średniej dla rynku na poziomie 0,4%. Co więcej, w okresie od 2016 do 2018 r. zwiększyliśmy przypis w tym segmencie ubezpieczeń o niemal 50% wykorzystując potencjał bardzo dobrych produktów i szerokiej sieci agentów majątkowych i życiowych" - powiedział prezes.
Dodał, że w 2019 roku Warta będzie kontynuować obrany kurs dotyczący produktów dla klientów indywidualnych.
"Wprowadzimy również znaczące zmiany w procesach i ofercie dla przedsiębiorstw, w tym m.in. wprowadzając innowacyjny model sprzedaży poprawiający rentowność przy zachowaniu dalszego, dynamicznego wzrostu składki. Dużo uwagi poświęcamy również pracowniczym planom kapitałowym. Chcemy odgrywać na tym rynku znaczącą pozycję" - powiedział też Parkot.
Prezes wskazał, że pomimo wymagających warunków rynkowych i zmian regulacyjnych, 2018 był bardzo dobrym rokiem dla Warty.
"Wyjątkowa na tle rynku rentowność firmy pozwala nam ambitnie wdrażać kolejne projekty dotyczące na przykład zaangażowania sztucznej inteligencji i automatyzacji w likwidację szkód czy szerokiego wykorzystania Big Data w taryfikacji ubezpieczeń komunikacyjnych i majątkowych. Pozytywne efekty tych prac będą widoczne dla klientów jeszcze w tym roku" - zapewnił.
Głównymi akcjonariuszami Warty jest niemiecka Grupa Talanx i japoński ubezpieczyciel na życie Meiji Yasuda. W kwietniu 2014 r. Talanx zadebiutował na warszawskiej giełdzie. Akcje Talanx AG są notowane także na głównym rynku giełdy we Frankfurcie (Deutsche Boerse AG), jak również na rynku regulowanym giełdy w Hanowerze (BOAG Boersen AG).
(ISBnews)