Jak czytamy w komunikacie, Poczta skorzysta z 36-miesięcznego najmu wraz z serwisem pojazdów. Pełny pakiet ubezpieczenia pojazdów w zakresie OC i AC, wraz z ochroną NNW, zapewni Pocztowe Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych.

Na złożenie ofert w sprawie dostarczenia operatorowi e-pojazdów firmy mają czas do 22 maja br.

"Elektryczne auta o ładowności do 800 kg i dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony trafią do Białegostoku, Bydgoszczy, Gdańska, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Szczecina, Warszawy oraz Wrocławia. Wszystkie mają być wyposażone w systemy szybkiego ładowania" - podano.

Jak zaznaczono w komunikacie, "decyzja Poczty Polskiej o stopniowej wymianie floty na elektryczną wpisuje się w przygotowany przez Ministerstwo Energii +Plan rozwoju elektromobilności w Polsce+, który jest częścią +Planu na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju+. Program ma na celu popularyzację elektromobilności i paliw alternatywnych w Polsce".

Reklama

Spółka przypomniała, że od 2018 roku przeprowadziła największe w Polsce testy aut elektrycznych dostępnych na krajowym rynku. "W kwietniu ub. roku wzięło w nich udział siedem marek aut o ładowności do 800 kg: Renault Kangoo Z.E., Zeppelin Goupil G4, Goupil G5, Melex 381, 382, 391, Peugeot Partner Electric, Citroen Berlingo Electric, Nissan e-NV200, KOMEL - konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych" - poinformowała.

Kierowcy Poczty Polskiej przez trzy miesiące sprawdzali m.in. właściwości jezdne - przyspieszenie, prędkość i hamowanie, a także komfort jazdy i ergonomię obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów. Przetestowano również różne rodzaje stacji ładowania. Kolejne testy, tym razem aut o ładowności powyżej 800 kg, potrwają do połowy maja. "Bierze w nich udział osiem aut marek dostępnych od niedawna na polskim rynku jak: Renault Master Z.E., Volkswagen e-Crafter, Maxus-Hitachi oraz Mercedes e-Vito" - podano.

Poczta Polska jest największym operatorem logistycznym w kraju. Pracownicy firmy korzystają z 6 tys. pojazdów o ładowności 0,5-24 t; 60 proc. aut ma mniej niż 2,5 roku. Spółka zatrudniająca ponad 80 tys. pracowników ma ponad 7,5 tys. placówek, filii i agencji pocztowych. Ponad 30 tys. listonoszy i kurierów dostarcza dziennie kilka mln przesyłek.

>>> Czytaj też: Polskie żółte kamizelki formują szeregi. Pocztowcy szykują się do strajku