Jak uznał sąd w Luksemburgu, niemiecka spółka nie dowiodła, że znak ten uzyskał na całym obszarze Unii charakter odróżniający w następstwie używania.

Sprawa sięga 2014 r., gdy Urząd UE ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) zarejestrował na rzecz Adidasa trzy równoległe paski jako znak towarowy dla odzieży, obuwia i nakryć głowy.

Krótko po tym belgijska firma Shoe Branding Europe BVBA złożyła wniosek o unieważnienie tej decyzji wskazując, że znak Adidasa nie ma "charakteru odróżniającego". W efekcie 2016 r. EUIPO unieważniło rejestrację trzech pasków. Adidas odwołał się do sądu UE, ale w środę przegrał sprawę.

Reklama

Sędziowie uznali, że sporny znak nie jest wzorem, który składa się z szeregu regularnie powtarzających się elementów, ale zwykłym znakiem graficznym.

"Sąd stwierdził, że EUIPO nie popełniło błędu w ocenie, uznając, iż spółka Adidas nie dowiodła, że sporny znak towarowy był używany na całym obszarze Unii i że uzyskał na całym tym obszarze charakter odróżniający w następstwie używania" - podkreślił TSUE.

Wśród dowodów przedstawionych przez niemiecką spółkę te, które zostały uznane za istotne do pewnego stopnia, dotyczyły tylko pięciu państw członkowskich. Nie mogły zatem zostać uznane za używane w całej Unii - wskazał sąd.

Adidas uznał wyrok za rozczarowujący, ale podkreślił, że będzie on miał ograniczone znaczenie dla wykorzystania słynnego symbolu.

>>> Czytaj też: Majątek trzeciego najbogatszego człowieka na świecie napędzany apetytem chińskich klientów