Warszawa, 30.04.2020 (ISBnews) - Maxcom odnotowało 2,62 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2019 r. wobec 11,39 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny wyniósł 4,73 mln zł wobec 14,1 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 118,68 mln zł w 2019 r. wobec 124,33 mln zł rok wcześniej.

"Spółka odnotowała w roku 2019 spadek przychodów oraz wyniku finansowego do czego przyczyniły się głownie takie czynniki, jak:

- spowolnienie na rynku usług telekomunikacyjnym oraz bardzo odczuwalna aktywna działalność na rynku polskim, konkurentów zagranicznych w szczególności globalnych, głównie chińskich marek. Przychody operacyjne spółki spadły o ponad 12 mln netto porównując rok 2019 do 2018, co spowodowało mniejszą marżę, a tym samym zmniejszenie zysku.

- wzrost wydatków na działania marketingowe skierowane na utrzymanie dobrej pozycji spółki na rynku o ponad 2 mln netto, co było wymuszone walką o klienta pomiędzy największymi producentami

- presja płacowa i związane z nią wzrosty wynagrodzeń pracowniczych pracowników na etatach, jak i współpracowników na kontraktach B2B.

- presja rynku na akcje promocyjne z obniżonymi cenami, aby konkurować z markami światowymi spowodowała konieczność zorganizowania wielu akcji marketingowo-sprzedażowych z niższymi cenami dla klientów co uszczupliło marżę. Akcje te były niezbędne do utrzymania pozycji u kluczowych klientów spółki" - czytamy w liście zarządu do akcjonariuszy.

Działania prowadzone w roku 2019 oraz w I kw. 2020 r. przygotowały spółkę także na trudny czas, wywołany pandemią korona wirusa na świecie, podkreślił zarząd.

"Spółka jest przygotowana organizacyjnie na czas spowolnienia spowodowany pandemią, posiada wystarczające zasoby gotówkowe, a także bardzo starannie monitoruje spływ oraz zarzadzanie należnościami" - czytamy dalej w liście.

W portfolio spółki na dzień 31 grudnia 2019 roku, znajdują się następujące marki własne: Maxcom, Maxcom Sound, Maxcom Fit, Maxcom Accessories oraz Maxcom Light.

"Oznacza to, że z roku na rok oferta produktowa spółki staje się coraz bogatsza i coraz atrakcyjniejsza. Nasze produkty odpowiadają potrzebom konsumentów w różnych grupach wiekowych oraz będących częścią różnych segmentów rynku. […] Wszystkie ww. kategorie produktowe zostały dobrze przyjęte na rynku. Zakładamy ich dynamiczny rozwój, rosnącą sprzedaż w roku 2020, jak również w kolejnych" - napisał także zarząd.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2019 r. wyniósł 3,01 mln zł wobec 11,39 mln zł zysku rok wcześniej.

Maxcom ma kilkunastoletnie doświadczenie w produkcji oraz dystrybucji własnych marek produktów telekomunikacyjnych. Jest też właścicielem marek Maxton, pod którą sprzedaje głośniki bezprzewodowe, FitGo (marka obejmująca zegarki multimedialne (smartwatche), opaski fitness (smartbandy) oraz hulajnogi elektryczne) oraz ACC+ (akcesoria do smartfonów). Jest również wyłącznym dystrybutorem smartfonów nowej technologii Meizu w Polsce. Maxcom zadebiutował na GPW w 2017 r.

(ISBnews)