Jeżeli wniosek o ogłoszenie upadłości zgłasza dłużnik, powinien we wniosku określić, czy wnosi o ogłoszenie upadłości z możliwością zawarcia układu, czy też o ogłoszenie upadłości obejmującej likwidację jego majątku. Jeżeli dłużnikiem jest przedsiębiorca wpisany do Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru, do wniosku należy dołączyć odpis z rejestru.
Ponadto do wniosku powinien dołączyć m.in. aktualny wykaz majątku z szacunkową wyceną jego składników, aktualne sprawozdanie finansowe, a jeżeli na podstawie odrębnych przepisów nie ma obowiązku sporządzania takiego sprawozdania - bilans sporządzony dla celów tego postępowania, na dzień nie późniejszy niż 30 dni przed złożeniem wniosku. Do wniosku powinien też dołączyć spis wierzycieli z podaniem ich adresów i wysokości wierzytelności każdego z nich oraz terminów zapłaty, a także listę zabezpieczeń dokonanych przez wierzycieli na jego majątku wraz z datami ich ustanowienia, oświadczenie o spłatach wierzytelności lub innych długów dokonanych w terminie sześciu miesięcy przed dniem złożenia wniosku. Ponadto przedsiębiorca powinien zamieścić spis podmiotów zobowiązanych majątkowo wobec niego wraz z adresami, z określeniem wierzytelności, daty ich powstania i terminów zapłaty.
Jeżeli przedsiębiorca wnosi o ogłoszenie upadłości z możliwością zawarcia układu, do wniosku powinien dołączyć propozycje układowe wraz z propozycjami finansowania wykonania układu, a także rachunek przepływów pieniężnych za ostatnie 12 miesięcy, jeżeli był zobowiązany do prowadzenia dokumentacji umożliwiającej sporządzenie takiego rachunku.
Wraz z wnioskiem o ogłoszenie upadłości przedsiębiorca musi złożyć oświadczenie na piśmie co do prawdziwości danych zawartych we wniosku. W razie niezłożenia oświadczenia wniosek zwraca się bez wzywania do jego uzupełnienia.
Reklama