Golf wymaga dodatkowego wsparcia

Po golfowym boomie związanym z sukcesami Tigera Woodsa, obecnie coraz mniej osób uprawia ten sport. Promocyjna siła Woodsa spada, choć wciąż jego uczestnictwo w jakimś turnieju zwiększa telewizyjną oglądalność o około 50 procent.

Największym problemem amerykańskiego związku jest obecnie malejące zainteresowanie golfem wśród młodych ludzi. Według danych National Golf Foundation, w 2007 roku w golfa grało 2,9 miliona osób w przedziale wiekowym od 6 do 17 lat podczas, gdy w 2004 roku ta liczba wynosiła 4,2 miliona osób.

Golf to przecież fajna zabawa.

Reklama

-„To, czego potrzebowaliśmy to spółka medialna, która otworzyłaby nam okno, żebyśmy pokazali wszystkie aspekty tej zabawy” – powiedział po podpisaniu umowy Joe Steranka, prezes PGA of America.

Chodzi o młodych golfistów

I właśnie chęcią zwiększenia zainteresowania golfem wśród młodych ludzi była podyktowana umowa między PGA of America i Time Warner. W ramach porozumienia jedna ze spółek medialnego koncernu – Time Warner’s Cartoon Network Enterprises – będzie się zajmowała organizacją konkursów dla dzieci i młodzieży, promujących golfa poprzez niektóre z postaci, do których prawa należą do Time Warner, czyli np. Pokemony.

Wciąż nie wiadomo jednak, czy w ramach porozumienia produkowane będą również gadżety dla dorosłych golfistów, takie jak na przykład pokrowiec na kije golfowe z postacią Pikachu – jednego z najbardziej charakterystycznych Pokemonów.

„Oni chcieli wykorzystać nasze szerokie możliwości na rynku młodzieżowym. Chcieli skorzystać z nich, aby znaleźć i wykształcić nowe pokolenie golfistów” – powiedział w wywiadzie po podpisaniu umowy David Levy, dyrektor sprzedaży w spółce Turner należącej do koncernu Time Warner.

Według Levy’ego, dla Time Warner nawiązanie współpracy z PGA of America nie będzie nastręczać większych problemów. Już teraz Turner realizuje podobne projekty partnerskie z ligą koszykarską NBA i z organizatorem wyścigów samochodowych Nascar.

ikona lupy />
Reklama - Pokemon / Bloomberg