Analitycy ZenithOptimedia oceniają, że wydatki mediowe w tym okresie 2009 roku zanotowały kolejny spadek i zmusiły dom mediowy do korekty założeń z czerwca.

Eksperci spodziewają się, że wartość rynku reklamy w segmencie TV, radia i outdoor spadnie o 6%. Największym przegranym ma być prasa drukowana (przewidywany 17-proc. spadek dla dzienników i 13-proc. dla magazynów). Wartość reklamy kinowej pozostanie bez zmian, za to wydatki firm na reklamę w internecie wzrosną o 15% (choć pierwotnie zakładano wzrost o 16,8%).

Udział internetu w całym rynku w 2009 r. wyniesie 11,6% (wobec 9,5% rok wcześniej), udział telewizji - 51,8% (i będzie taki sam jak przed rokiem).

ZenithOptimedia spodziewa się, że w 2010 r. wartość polskiego rynku reklamowego wzrośnie o 0,5% r/r do 7,333 mld zł a w 2011 r. o 7,6% do 7,893 mld zł.

Reklama