Przewoźnik zdecydował się na obniżenie pensji prezesa zarządu firmy Chewa Choona Senga o 20 proc., nie zrezygnował jednak z obcięcia wydatków na wino i szampan Dom Perignon, oferowany klientom pierwszej klasy.W ciągu roku firma wydaje przeciętnie ok. 8 milionów dolarów na te wysokoprocentowe napoje.

Singapore Airlines to linie lotnicze specjalizujące się w przelotach pierwszą bądź biznes klasą. Te ekskluzywne loty dostarczają ok. 40 proc. rocznych przychodów firmy, czyli ok. 6,4 miliarda dolarów. Według analityków rynkowych, pozostałe loty o średnim bądź niskim standardzie podróży nie są wystarczają opłacalne, by zapewnić firmie oczekiwany poziom zysków. Strategia firmy jest w związku z tym skierowana na zapewnianie komfortowych przelotów najbogatszym klientom.

Pasażerowie pierwszej klasy singapurskich linii za przelot z Londynu do Singaporu tam i powrotem Airbusem SAS A380 płacą 19 tysięcy dolarów. W zamian otrzymują perfumy Moet Hennesy Louis Vuittona, piżamę od Givenchy oraz zbiór niezbędnych do podróży rzeczy osobistych od włoskiej firmy Salvatore Ferragamo. Ponadto mają do wyboru szereg najlepszej jakości potraw i napojów, takich jak szampan Dom Perignon, francuskie wina z Bordo, homara w szparagach czy pieczoną perliczkę zapieczoną z serem, podaną w winie i puree, przyrządzonym z ziemniaków i białej rzepy.

ikona lupy />
Wnętrze prywatnej kabiny linii Singapore Airlines / Bloomberg
Reklama
ikona lupy />
Pierwsza klasa w Singapore Airlines / Bloomberg
ikona lupy />
Sypialnia w jednym z samolotów Singapore Airlines / Bloomberg