W najbliższych tygodniach szczegóły strategii zaprezentowane zostaną pracownikom oraz mediom.
- Wzrost na rynku krajowym, ekspansja zagraniczna, odświeżenie wizerunku marki - to główne założenia przyjętej 30 września 2008 roku strategii Grupy PZU na lata 2009-2011 - podała spółka.
- Celem strategicznym Grupy jest osiągnięcie pozycji największej i najbardziej zorientowanej na klienta firmy ubezpieczeniowej w Europie Środkowej i Wschodniej - podano.
Opracowanie strategii było jednym z pierwszych celów, jaki wyznaczył sobie powołany w grudniu 2007 roku zarząd spółki.
- Postawiliśmy sobie ambitne cele - wzrost na bardzo konkurencyjnym rynku krajowym, nowe podejście do klienta oraz silną ekspansję zagraniczną. Wierzę, że w drugiej dekadzie XXI wieku marka PZU stanie się w Europie Środkowo-Wschodniej synonimem silnej i nowoczesnej grupy finansowej, przyjaznej dla klienta - powiedział Andrzej Klesyk, prezes PZU.
Grupa PZU zamierza rosnąć na rynku krajowym przede wszystkim poprzez dynamiczny wzrost w tych segmentach rynku, w których posiada udział niższy od średniego dla całej Grupy PZU.
W ubezpieczeniach komunikacyjnych oraz grupowych ubezpieczeniach na życie, w których od lat pozostaje liderem, Grupa będzie walczyła o zahamowanie spadku udziałów w rynku przez najbliższe dwa, trzy lata, po to, aby po tym okresie rosnąć co najmniej tak jak rynek.
W realizacji tych zamierzeń pomóc ma ścisła integracja komunikacji z klientami w ramach Grupy PZU, rozwój sieci sprzedaży oraz inwestycje w nowoczesne technologie.
Strategia została przyjęta na posiedzeniu Rad Nadzorczych PZU SA i PZU Życie SA.