To nowojorski rekord i rekord Piątej Alei, leżącej między Parkiem Centralnym i Rockefeller Center, gdzie znajdują się m.in. flagowe sklepy Tiffany’ego i “Cube”, prezentujący dokonania firmy Apple. Obie lokalizacje doskonałe dla odwiedzin przez bogatych nowojorczyków i turystów.

Podobnie z adresem 666 Fifth Ave., w pobliżu 53rd Street, na który zdecydował się największy w Japonii sprzedawca odzieży Uniqlo, którego sieć Fast Retailing wkroczyła na początku roku na rosyjski rynek, a w następnym miesiącu otwiera swój największy sklep w Szanghaju.

Firma zapłaci każdego roku 20 mln dolarów za dzierżawę 8,3 tys. m kw. (89 tys. stóp kw.) powierzchni handlowej. I jest przekonana, że to miejsce jest tego warte. Specjaliści z branży, w tym Sandeep Mathrani, wiceprezydent oddziału nieruchomości handlowych w nowojorskiej firmie Vornado RealtyTrust, są przekonani, że ten odcinek Piątej Alei ma największy potencjał spośród wszystkich dzielnic handlowych Manhattanu.

Fast Retailing w pierwszej połowie roku planuje sumie otworzyć po 16 dużych placówek handlowych w Korei Południowej i Chinach. W Japonii firma ma już 791 oddziałów, a do 2020 roku Uniqlo zamierza posiadać 4000 sklepów na całym świecie.

Reklama

Prezesem Fast Retailing jest Tadashi Yanai, najbogatszy człowiek w Japonii. Dotąd jedyną placówką Uniqlo w USA był sklep w sąsiedniej dzielnicy Soho, także na Manhattanie, otwarty pięć lat temu.

Transakcja przebija ostatnią najwyższą sumę za dzierżawę w Nowym Jorku, zapłaconą przez firmę Gucci Group, która za wynajem 45 tys. stóp kw. powierzchni sklepowej zgodziła się płacić 16,5 mln dolarów rocznie.

Budynek na 666 Fifth Ave. należy do Carlyle Group, Crown Acquistions i Kushner Cos. Właścicieli podczas negocjacji z Uniqlo reprezentowała jedna z największych na świecie agencji nieruchomości, Cushman & Wakefield.