Po godz. 10 kurs akcji wynosił 4,52 zł, czyli wzrósł o 10,2 proc. wobec ceny odniesienia (4,10 zł).

W ramach oferty Central European Cotton Holdings Limited (CECH) dokonał przydziału 13 mln akcji zwykłych na okaziciela serii A spółki. Do inwestorów indywidualnych trafiło 1300000, a do inwestorów instytucjonalnych 11700000 akcji sprzedawanych.

Cena emisyjna w ofercie publicznej akcji wynosiła 4,10 zł, czyli w pobliżu górnej granicy widełek cenowych (3,75-4,30 zł). Zapisy na akcje dla inwestorów indywidualnych zakończyły się 8 lipca, natomiast w dniach 12-13 lipca trwały zapisy dla inwestorów instytucjonalnych.

Oferującym jest Ipopema Securities.

Reklama

Według wcześniejszych informacji, środki pozyskane przez CECH w wyniku przeprowadzenia oferty publicznej zostaną przekazane w pierwszej kolejności spółce (do 36 mln zł), co umożliwi dalsze inwestycje i obniży jej poziom zadłużenia do około 2,75 x EBITDA.

Gama produktów firmy Harper Hygienics sięga od płatków kosmetycznych przez chusteczki kosmetyczne i linię produktów dla dzieci, po chusteczki gospodarcze. Najważniejszą marką spółki jest Cleanic, pod którą produkowane są płatki kosmetyczne oraz patyczki higieniczne.

W 2009 roku Harper Hygienics osiągnęła 174 mln zł przychodów ze sprzedaży - wzrost o 20%. Po pierwszych pięciu miesiącach 2010 roku spółka osiągnęła 78 mln zł przychodów w stosunku do 63 mln zł w analogicznym okresie 2009 r. (wzrost o 24 proc.). W tym czasie zysk netto wyniósł 6 mln zł wobec 4,5 mln zł w okresie styczeń-maj 2009 (wzrost o 36 proc.).