– W kolejnych tygodniach będziemy przygotowywać specjalne oferty dla studentów. Chcemy być konkurencyjni nawet wobec ulgowych biletów oferowanych przez koleje – mówi Piotr Bezulski, dyrektor zarządzający PolskiBus.com. Zachęca też studentów nie tylko niską ceną, ale też np. darmowym WiFi oraz komfortem podróży w nowoczesnych i klimatyzowanych autobusach.
>>> Czytaj też: PolskiBus: Po tanim lataniu czas na tanie przejazdy autobusowe
Mimo to eksperci uważają, że PolskiBus nie będzie miał łatwego zadania. Za PKP stoi państwo, które refinansuje ulgowe przewozy studentom. Co miesiąc na konto przewoźnika wpływa z tego tytułu ponad 14 mln zł. Od tego roku kwota ta jest wyższa o 4 mln zł, dzięki zwiększeniu ulgi studenckiej z 37 do 51 proc. wartości biletu. Kamil Świętoń z PKP Intercity twierdzi, że odkąd państwo zwiększyło ulgi przewozowe dla tej grupy, do pociągów wsiada co miesiąc o 1,8 proc. więcej studentów. Tylko w lipcu tego roku przełożyło się to na sprzedaż 15,4 tys. ulgowych biletów studenckich więcej niż w zeszłym roku. Świętoń dodaje, że Intercity poszło za ciosem. Chce skupić przy sobie nie tylko studentów, ale wszystkie młode osoby w wieku do 26 lat, które nie korzystają z ulg ustawowych. Dla nich jest oferta na bilety z 26-proc. zniżką w pociągach Tanich Linii Kolejowych (TLK), Express (Ex), Express InterCity (EIC) oraz EuroCity (EC). Takiej oferty promocyjnej nie ma u konkurencji PKP Intercity, czyli w Przewozach Regionalnych.
Ale jak twierdzą w Eurolocie, coraz więcej młodych ludzi ceni sobie czas. Linia wystartuje więc z promocją dla studentów już w ostatni weekend września. Na początek na dwóch trasach: ze Szczecina do Rzeszowa i Krakowa. Studenci mają zapewnione bilety w promocyjnej cenie 150 zł. Jacek Balcer, rzecznik prasowy Eurolotu, nie kryje, że jeżeli studenci tłumnie pojawią się na tych kierunkach, linia rozszerzy promocję także na inne.