Kibice piłki nożnej mogą zacierać ręce. Dzięki zmniejszeniu konkurencji na polskim rynku platform satelitarnych będą mieli lepszą ofertę. Paradoks? Owszem, ale właśnie takie będą efekty planowanej fuzji Cyfry+ i Platformy N, dwóch konkurujących platform satelitarnych.

Należąca do francuskiej Grupy Canal+ Plus Cyfra+ ma obecnie 1,5 mln klientów i coś, czego pożąda kilkaset tysięcy kibiców polskiej ligi – prawa do rozgrywek T-Mobile Ekstraklasy. Z kolei Platforma N, zbliżająca się do poziomu 900 tys. klientów, ma inną perełkę – prawa do rozgrywek Ligi Mistrzów. By oglądać jedne i drugie zawody klient musiał dotychczas płacić dwa abonamenty. Teraz wystarczy jeden.

Planowana fuzja, choć formalnie sfinalizowana zostanie pod koniec roku, jest kolejnym etapem konsolidacji na polskim rynku telekomunikacyjno-medialnym, która zaczęła się w 2010 roku. Zakończy się zaś w ciągu najbliższych pięciu lat.

- Na końcu tego procesu wyłoni się kilka grup telekomunikacyjno-medialnych, konkurujących ze sobą szybkim internetem, za pomocą którego będą dostarczać do klienta internet, telewizję, a także inne usługi – tłumaczy Paweł Puchalski, szef analityków BZ WBK.

Reklama

Połączenie francusko- francuskie

Planowane połączenie platformy N z Cyfrą+ jest tylko początkiem sprzedaży całego TVN francuskiemu koncernowi – transakcja została rozłożona w czasie.

- W ciągu pięciu lat francuska grupa będzie miała prawo do przejęcia całego kontrolnego udziału w TVN – przyznał Wojciech Kostrzewa, prezes ITI, podczas ogłoszenia wyników TVN za trzeci kwartał.

Pełna treść artykułu: Tele-media: jak fuzja dwóch branż zmieni nasze życie