Parlament Europejski przyjął rezolucję i raport w tej sprawie. Przygotował je poseł Piotr Borys. W rezolucji podkreślono, że 12-tominutowy limit czasu emisji reklam na godzinę, jest dobrym kompromisem dla telewidzów i producentów. Spowodowało to ograniczenie czasu reklam produktów alkoholowych oraz pozwoliło na większą ochronę dzieci przed reklamami zachęcającymi do kupna szkodliwych słodyczy.

Autor raportu poseł Piotr Borys podkreślił, iż w znacznym stopniu udało się także wyeliminować z telewizji treści nawołujące do nienawiści. We Francji zamknięto kanał satelitarny, który nadawał programy antysemickie. Dzięki dyrektywie można też skuteczniej eliminować treści, które dyskryminują ze względu na wiek, płeć i religię.

Posłowie chcą, aby państwa członkowskie zwiększyły w mediach minimalną liczbę produkcji europejskich. Ich zdaniem Unia na razie nie musi zmieniać dyrektywy, lecz skupić się na pełnym jej wdrożeniu.

>>> Czytaj również: Celebryta w reklamie nie gwarantuje sukcesu

Reklama