Ponadto grupa zdobywa nowe rynki zbytu, takie jak Korea Południowa, Tajwan, Irak i Chiny.

"Rok 2013 nie będzie łatwy dla branży piwowarskiej ze względu na m.in. późne rozpoczęcie sezonu w wyniku długiej zimy, brak masowych imprez sportowych o skali Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej i utrzymującą się trudną sytuację gospodarczą. Wprawdzie ekonomiści wróżą jej lekką poprawę, ale jej pierwsze oznaki raczej nie wpłyną na wyniki branży w tym roku, dla której szczyt sezonu to okres letni" - powiedział Belison, cytowany w komunikacie.

"W drugiej połowie roku Grupa Żywiec będzie nadal koncentrować się na wzmacnianiu kluczowych marek, poprawie efektywności w firmie oraz dostosowywaniu oferty do potrzeb klienta i konsumenta" -dodał prezes.

Spółka wskazuje, że rośnie sprzedaż piw Grupy Żywiec za granicą. Po 15-proc. wzroście w 2012 r., w I połowie 2013 r. eksport wzrósł o kolejne 12%.

Reklama

"Grupie Żywiec udało się także zdobyć nowe rynki zbytu, takie jak Korea Południowa, Tajwan, Szanghaj a także Irak i Chiny" - zaznaczono w informacji Grupy Żywiec.

Grupa Żywiec posiada browary w Żywcu, Leżajsku, Warce, Elblągu, Cieszynie. W 2012 r. zwiększyła wolumen sprzedaży piwa o 3% do 11,6 mln hektolitrów.