Twitter sprzedał wczoraj 70 mln akcji po 26 dol. każda. Dzięki temu wartość oferty amerykańskiej platformy mikroblogowej wyniosła 1,82 mld dol. To więcej niż wycena Facebooka przed debiutem.

Niektórzy analitycy sugerowali, że ceny akcji są zawyżone, bo firma nigdy jeszcze nie przyniosła zysków.
„Ale moim zdaniem popyt to popyt i jeśli ludzie zapłacą, to znaczy, że akcje nie są przewartościowane” - mówi BBC szef portalu technologicznego CNET, PaulSloan.

Larry Levine z McGladrey w Chicago komentuje, że ryzyko kupna akcji Twittera sprowadza się do obawy, że firma nie będzie się rozwijała zgodnie ze swoimi „wzniosłymi” planami.

Debiut Twittera będzie największą pierwszą ofertą publiczną firmy z Doliny Krzemowej od czasu debiutu Facebooka półtora roku temu.

Reklama

>>> Polecamy: Twitter jest wyceniany na 10 mld USD i chce zebrać 1 mld w IPO