Choć ubiegły rok nie został jeszcze podsumowany, już wiadomo, że był dla branży znakomity: tylko do października sprzedaż dób hotelowych wzrosła w porównaniu z 2012 rokiem o 5 procent - podobnie jak zyski hoteli. W sumie obroty przedsiębiorstw związanych z turystyką powiększyły się średnio o 8 procent, głównie dzięki przyjezdnym z zagranicy. Wpływ na to ma zarówno rosnąca sława tego kraju, jak i wydarzenia geopolityczne na północy Afryki i w Turcji, które skutecznie zniechęciły wielu turystów do wizyt w popularnych niegdyś kurortach i skłoniły ich do wycieczki do Portugalii.

Wszystko wskazuje na to, że także 2014 rok zakończy się dla branży świetnym wynikiem. Raport "Wyzwania turystyki portugalskiej" opracowany przez firmą konsultingową PwC prognozuje wzrost obrotów sięgający nawet 8 procent. Według ekspertów kluczem do sukcesu jest skuteczniejsza reklama w krajach, w których ojczyzna Vasco da Gamy zyskała już popularność: przede wszystkim w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii, a także w Brazylii i Angoli. Autorzy raportu zwracają uwagę, że pod względem nakładów na promocję inne kraje z południa Europy pozostawiają Portugalię daleko w tyle.

>>> Czytaj również: W Izraelu padł rekord turystyczny ostatnich lat