Orbis planuje zainwestować 100 mln zł do końca tego roku w modernizację już istniejących, kluczowych hoteli, podała spółka, Orbis podkreśla, że 90 proc. z tej kwoty trafi na najważniejszy rynek - rynek warszawski.

Spółka ma już umowy w sprawie powiększenia sieci o kolejnych sześć franczyzowanych hoteli z 533 pokoi we tym roku.

"Mając na uwadze potrzebę stałego podnoszenia standardu oferowanych usług, Grupa zadeklarowała także, że do końca 2014 roku zainwestuje 100 mln zł w modernizację już istniejących, kluczowych hoteli. 90% z tej kwoty trafi na najważniejszy rynek – rynek warszawski" - czytamy w raporcie.

Znaczna część nakładów tj. blisko 40 mln zł, została poniesiona jeszcze w 2013 roku, głównie na modernizację hotelu Mercure Warszawa Centrum oraz pierwszą fazę gruntownej modernizacji w hotelu Sofitel Warszawa Victoria, podano także.

"Prace modernizacyjne w Sofitelu będą kontynuowane w 2014 roku i obejmą kolejne pokoje, powierzchnie ogólnodostępne w strefie parteru, w tym wejście główne i sale konferencyjne oraz instalacje techniczne. Zakończenie prac planowane jest w trzecim kwartale 2014 r. Całkowity koszt dwuletniej modernizacji został oszacowany na około 33 mln zł" - napisał Orbis.

Reklama

Kolejne renowacje wnętrz dotyczyć będą największego w tej części Europy hotelu Novotel Warszawa Centrum, na który spółka wyda około 18,5 mln zł. Zmieniona będzie recepcja, lobby, jeszcze bardziej komfortowe i nowoczesne będą sale konferencyjne. Prace modernizacyjne obejmą także kolejne pokoje hotelowe i korytarze oraz część gastronomiczną, informuje także operator.

"Poza inwestycjami na warszawskim rynku, w 2014 roku zostanie przeprowadzona modernizacja hotelu Orbis Gdynia, połączona ze zmianą marki na Mercure, obejmująca część pokoi, powierzchnię ogólnodostępną oraz elewację. Całkowity planowany budżet na realizację tego projektu wyniesie ponad 22 mln zł" - czytamy dalej w materiale.

Orbis zapowiedział, że w 2014 roku modernizowane będą również hotele ekonomiczne. Powierzchnie ogólnodostępne w tych hotelach będą zmienione według konceptu Avanzi, który wprowadza street art i graffiti do hoteli. Już w 2013 roku przeprowadzono modernizację w kilku hotelach ekonomicznych, w tym ibis Warszawa Centrum, ibis Ostrobramska oraz ibis Kraków Centrum.

"W 2014 roku przyspieszony rozwój będzie kontynuowany. Grupa zamierza szybko rozwijać sieć hoteli w Polsce i w krajach bałtyckich przede wszystkim w oparciu o umowy franczyzowe i umowy o zarządzanie, nie wykluczając jednak zawierania potencjalnych korzystnych transakcji. Koncentrując się na takim podejściu, Grupa Hotelowa Orbis będzie w stanie szybko rozbudować sieć nie ponosząc jednocześnie dużych nakładów kapitałowych" - konkluduje spółka.

Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju, w 2013 roku Grupa Hotelowa Orbis włączyła do sieci cztery nowe hotele: Mercure Piotrków, Mercure Krynica Zdrój, Mercure Warszawa Airport oraz Mercure Wisła Patria.

"W 2014 roku planowane jest otwarcie kolejnych hoteli. Na podstawie do tej pory podpisanych kontraktów, Grupa Hotelowa Orbis powiększy się o sześć franczyzowanych obiektów, oferujących łącznie 533 pokoje, w tym cztery hotele marki Mercure (Bydgoszcz Sepia, Racławice Dosłońce, Mercure Riga Centre na Łotwie oraz Mercure Marijampole na Litwie) oraz dwa hotele marki ibis Styles (we Wrocławiu i Nowym Sączu)" - napisano także w raporcie.

Na koniec 2013 r. Grupa Hotelowa Orbis liczyła 63 hotele, w tym 53 własne i leasingowane. Liczba pokoi wynosiła 11.373 (w tym 9.904 w obiektach własnych i leasingowanych).

>>> Litewski Mercure Marijampole dołączy do sieci Grupy Hotelowej Orbis