Nabył ją deweloper za 53 miliony funtów. Nie są znane jego plany, ale aby inwestycja się zwróciła na powierzchni stanie zapewne nowy apartamentowiec. Nie wiadomo natomiast jaki los czeka podziemia stacji, nieczynnej od 1936 roku. Podczas wojny znajdowało się tam dowództwo obrony przeciwlotniczej Londynu, po wojnie sale szkoleniowe, dormitoria i magazyny korpusu kadetów. Jeszcze niedawno na ścianach niektórych pomieszczeń wisiały mapy z dyslokacją stanowisk artylerii przeciwlotniczej i balonów zaporowych z czasów wojny.

W Londynie jest sporo nieużywanych od lat stacji metra, w tym jeszcze dalszych sześć pod ziemią. Teren pod miastem jest też pocięty siecią nieczynnych tuneli metra, kolei i tramwajów. Najstarszy z nich - pod Tamizą koło Tower - to zarazem tunel najstarszej kolei podziemnej na świecie.

Składała się ona z jednego wagonu, holowanego na linie i przewożącego pasażerów na drugą stronę rzeki. Tunel oddany do użytku w 1870 roku nie cieszył się powodzeniem i zamknięto go po czterech miesiącach, ale istnieje do dziś.

Reklama