"Obecnie mamy 30 punktów w Warszawie. Kolejne 200 umów mamy podpisane i w efekcie będziemy mieć 230 Access Point'ów na koniec roku i jest to dopiero początek" - powiedział Zeller podczas spotkania z dziennikarzami.

Szef sieci Access Point w Polsce, Tomasz Pękała, wskazał że ma to być alternatywne miejsce odbioru przesyłki.

"Chcemy mieć gęstą sieć na terenie kraju z dogodnymi lokalizacjami. Klient będzie miał również możliwość nadania paczki, jak również odebrania za pobraniem. Po starannej weryfikacji dokonujemy wyboru punktów, przede wszystkim różnego rodzaju sklepów jak księgarni, sklepów papierniczych, spożywczych, saloników prasowych, art. elektronicznych. Obecnie mamy łącznie 12,5 tys. punktów w Europie, a w 2015 chcemy zwiększyć sieć do 20 tys." - powiedział Pękała.

Dodał, że paczkę będzie można odebrać w ciągu 10 dni kalendarzowych, a godziny otwarcia mają obejmować także wieczory i weekendy. Według słów przedstawicieli UPS, koszt usługi ma być konkurencyjny.

Reklama

Kolejną nową usługą UPS jest My Choice, czyli bezpłatna platforma dla odbiorcy gdzie może on zarządzać procesem dostarczenia przesyłki.

UPS zatrudni ponad 300 osób w I poł. 2015 r., zainwestuje 25 mln USD

UPS zatrudni ponad 300 osób I poł. 2015 r., inwestując w Polsce 25 mln USD, poinformował dyrektor marketingu na Europę Środkowo-Wschodnią UPS Thomas Zeller.

"Nasze inwestycje w Polsce sięgną na 25 mln USD i są to największe nakłady w historii naszej obecności w tym kraju. Utworzymy ponad 300 miejsc pracy w pierwszej połowie 2015 roku, otwierając centrum obsługi procesów biznesowych w Łodzi oraz centrum przeładunkowe w Strykowie" - powiedział Zeller podczas spotkania z dziennikarzami.

Obecnie flota UPS w Polsce to 1900 pojazdów, 36 oddziałów i łącznie 2,3 tys. pracowników.

Obok nowych inwestycji UPS wprowadza nowe usługi, jak Access Point, czyli sieć punktów odbioru i nadania przesyłek oraz My Choice - platformę zarządzania procesem przesłania przesyłki przez odbiorcę.

UPS jest globalnym liderem w dziedzinie logistyki, oferującym szeroką gamę rozwiązań w zakresie transportu przesyłek i towarów, co obejmuje innowacyjne opcje doręczania przesyłek dla globalnego rynku konsumenckiego, ułatwień w handlu międzynarodowym oraz wykorzystania nowoczesnej technologii do wydajniejszego zarządzania w świecie biznesu. UPS, z siedzibą w Atlancie (USA), świadczy usługi w ponad 220 krajach i terytoriach na całym świecie.