"Rekrutacja prowadzona jest od połowy stycznia 2014 r. Dotychczas, w ramach prowadzonego procesu spółka zdecydowała się zatrudnić 466 osób. Część z nich (nieco ponad 70 osób) stanowią doświadczeni pracownicy gotowi do natychmiastowego rozpoczęcia pracy, ale największą grupę stanowią kandydaci bez doświadczenia. Osoby te dopiero wezmą udział w kilkunastomiesięcznym szkoleniu, po którym uzyskają odpowiednie świadectwa, uprawniające do prowadzenia lokomotyw" - czytamy w komunikacie.

Prezes spółki Adam Purwin podkreśla, że akcja rekrutacyjna spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem potencjalnych pracowników. "To nasza inwestycja w przyszłość spółki, element długoterminowego planowania i uzupełniania luki pokoleniowej" - podkreślił prezes, cytowany w komunikacie.

Dotychczas najwięcej kandydatów, 138 osób, zostało zatrudnionych przez Centralny Zakład PKP Cargo w Warszawie. Na drugim miejscu jest Zakład Południowy z siedzibą w Katowicach, w którym pracę w ramach prowadzonej akcji znalazło już 97 osób, w tym 62, które rozpoczną szkolenie. Dalej w kolejności znajdują się Zakłady: Zachodni w Poznaniu, Śląski w Tarnowskich Górach oraz Północny w Gdańsku, podano w materiale.

W latach 2014-2015 PKP Cargo planuje wydać łącznie 21 mln zł na szkolenie maszynistów, kontynuując tym samym proces rekrutacji na zbliżonym poziomie.

Reklama

"Dotychczasowe działania rekrutacyjne i szkoleniowe pozwolą spółce na uzupełnienie stanu grupy maszynistów o kolejnych 280 wyszkolonych maszynistów, a w 2016 roku - o kolejnych 160 nowych maszynistów przeszkolonych przez PKP Cargo. Rekrutacja jest prowadzona miedzy innymi we współpracy z Powiatowymi Urzędami Pracy, a cały program uzyskał patronat Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej" - konkluduje spółka.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 49% udziału w rynku według masy i ok. 59% według pracy przewozowej w 2013 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.