Dzięki nowej ofercie dla segmentu MSP grupa zanotowała wzrost wolumenów sprzedaży, poinformowała spółka. Wynik netto Grupy Europa z dywidendą otrzymaną od jednostek zależnych wyniósł 141,9 mln zł w I-III kw., co oznacza wzrost o 66% w skali roku.

Europa podała, że kontynuuje wysoką sprzedaż ubezpieczeń do kredytów gotówkowych oferowanych przez banki. Wprowadziła też kolejne innowacje w ofercie dla MSP, co umożliwiło jej osiągnięcie wysokich wolumenów sprzedaży. Ubezpieczenia dla MSP są obecnie drugą pod względem przypisu linią produktową Europy.

Towarzystwo Ubezpieczeń Europa wypracowało 609 mln zł składki (wg MSR i PSR), tj. o 16% więcej w skali roku oraz osiągnęło ponad 119 mln zł zysku (wynik łącznie z dywidendą otrzymaną od jednostek zależnych), co oznacza wzrost o 258% w skali roku.

TU Europa kontynuuje ponadto dynamiczny wzrost sprzedaży ubezpieczeń dedykowanych branży leasingowej. Jest to najszybciej rozwijająca się linia biznesowa spółki. W ciągu trzech kwartałów br. wypracowała prawie 2-krotnie wyższy przypis niż w analogicznym okresie ub.r.

Reklama

„Naszym dużym sukcesem w ostatnich okresie jest zwiększanie przychodów z rynku małych i średnich przedsiębiorstw. Nieustannie pracujemy nie tylko nad rozwojem oferty dla tego segmentu, ale też wprowadzamy szereg innowacji. Polegają one m.in. na rozwoju istniejących ubezpieczeń, ale także na łączeniu kilku ryzyk w jednym produkcie czy też oferowaniu kompleksowych usług assistance" – powiedział prezes grupy Europa Jacek Podoba, cytowany w komunikacie.

Dużym powodzeniem wśród przedsiębiorców cieszą się usługi związane z natychmiastową pomocą specjalistów sprzętu IT oraz programy informacji i pomocy prawnej umożliwiające dostęp do telefonicznych konsultacji prawniczych.

"Banki i inne instytucje finansowe oczekują od nas nowatorskich pomysłów produktowych. Z naszej praktyki wynika, że w przypadku usług assistance kluczowa jest umiejętność tworzenia nieszablonowych, ciekawych propozycji, które zapewnią klientom realną pomoc w trudnych sytuacjach" - podkreślił Podoba.

Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa sprzedało polisy za 583 mln zł wg MSR (i odpowiednio za ponad 778 mln zł wg PSR) w I-III kw., co w obu przypadkach oznacza spadek o 44% w skali roku. Zysk netto wyniósł 22,8 mln zł i był niższy o 56% w skali roku.

TUnŻ zebrało najwięcej składki w kategorii produktów strukturyzowanych, jednocześnie zwiększając udział produktów z UFK w całości sprzedaży.

Grupa Ubezpieczeniowa Europa jest jednym z liderów rynku ubezpieczeń w Polsce, specjalizującym się w sprzedaży ubezpieczeń we współpracy z bankami. Głównymi akcjonariuszami Grupy Europa są Talanx International (50%) oraz Meiji Yasuda Life Insurance Company (33,46%).